Noile comenzi de mașini electrice s-au dublat în Europa, a precizat Volkswagen într- o declarație privind veniturile.

Compania nu a oferit date și pentru alte piețe, scrie CNN.

Creșterea comenzilor la cel mai mare producător de automobile din Europa vine pe fondul preocupărilor legate de încetinirea vânzărilor de vehicule electrice în regiune, pe măsură ce producătorii de EV se confruntă cu marje de profit reduse, cauzate de concurența în creștere.

Ritmul de creștere a vânzărilor VE în Europa și SUA a fost mai lent decât se anticipase

„Viitorul va fi electric, aceasta este convingerea noastră”, le-a spus directorul financiar Arno Antlitz jurnaliștilor.

El a recunoscut, totuși, că ritmul de creștere a vânzărilor de vehicule electrice în Europa și Statele Unite a fost mai lent decât anticipase inițial producătorul german de automobile.

Pătrunderea vehiculelor electrice „va crește trimestrial, de la an la an, dar nu atât de repede cum ne-am fi așteptat”, a spus el.

În ceea ce privește livrările de vehicule electrice ale producătorului Volkswagen, acestea au scăzut cu 16% în Europa în primul trimestru, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.

„Livrările de vehicule electrice în Europa au fost afectate de blocajele de aprovizionare”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru CNN.

„Există un interval de timp între comenzile primite și livrarea către client. Blocajele de aprovizionare menționate au afectat performanța livrării în trimestrul 1”, a precizat el.

Volkswagen
Volkswagen/SURSA FOTO: Dreamstime

În China, cea mai mare piață a Volkswagen, livrările aproape s-au dublat

Între timp, notează CNN, în China, cea mai mare piață a Volkswagen, livrările de vehicule electrice aproape s-au dublat, la 41.033 de unități față de o „cifră slabă a anului anterior”, a spus compania.

Campionul producției germane se luptă să-și apere cota de pe piața auto din China – cea mai mare din lume – lăsând în urmă Tesla și producătorii locali de vehicule electrice, precum BYD.

Volkswagen a spus că planurile sale de a reduce semnificativ costurile bateriilor și materialelor îi vor permite să fie competitivă față de rivalii chinezi până în 2026.

Acest lucru ar trebui să îi permită apoi să reducă prețul vehiculelor electrice în China, unde concurența acerbă a dus la războaie ale prețurilor.

Producătorul auto intenționează să lanseze patru modele noi în China

În ceea ce privește vehiculele electrice, „vedeți… un mediu de prețuri foarte provocator” în China, a spus Antlitz. El a adăugat că Volkswagen va face „compromisuri solide” între „preț și volum”.

Producătorul auto intenționează să lanseze patru modele noi în China, în următorii trei ani, dintre care două vor fi electrice, reducând în același timp timpul de lansare pe piață pentru noi produse și caracteristici cu aproape 30%.

„Prin aceste acțiuni și cu afacerea foarte profitabilă cu motoare cu combustie, suntem pregătiți să continuăm să deținem un rol de lider în China”, a spus Arno Antlitz.

Volkswagen își propune să-și mențină cota de piață în China aproximativ stabilă la 15% până la sfârșitul deceniului, potrivit unei prezentări expuse investitorilor.

Profitul companiei a scăzut cu 20% la 4,6 miliarde de euro (4,9 miliarde de dolari) în primul trimestru, afectat de vânzări mai mici și costuri mai mari.

„Așa cum era de așteptat, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent al anului”, a spus Antlitz într-un comunicat.

Dara adăugat: „Rămânem încrezători că ne vom atinge obiectivele financiare pentru 2024”.

Volkswagen se așteaptă să plătească 900 de milioane de euro angajaților în acest an, deoarece își reduce volumul forței de muncă ca parte a unui program de reducere a costurilor cu 10 miliarde de euro (10,8 miliarde de dolari) pentru a crește eficiența