Noul up!, destinat, după cum susțin oficialii producătorului german, clienților tineri sau „cu suflet tânăr”, este urmaşul nedeclarat al modelului Fox/Lupo. Majoritatea maşinilor din acest segment (A), ca și up!, propun o arhitectură impusă de „criza de spaţiu". Autoturismul rămâne însă fidel limbajului de design mai degrabă sobru cu care Volkswagen ne-a obişnuit. În România, up! se va alătura clasei mini, în care se află deja modele precum Toyota Aygo, Fiat Panda, Hyundai i10, Renault Twingo sau Ford Ka.
Cel mai compact Volkswagen (3,54 metri lungime, 1,64 – lăţime şi 1,49 – înălţime) este, practic, cât un Fiat 500 (3,55 metri lungime), dar mai scurt decât un Mini (3,72 metri lungime). Micul up! poate primi la bord patru pasageri. Portbagajul are o capacitate cuprinsă între 250 şi 950 de litri (cu spătarul banchetei coborât).
Prețuri destul de ridicate
Modelul up! va fi comercializat în trei variante de echipare – take up!, move up! și high up! – și două ediții speciale (up! black și up! white). Deocamdată, au fost anunțate doar prețurile modelelor cu trei uși însă, în cursul anului viitor sunt așteptate și variantele cu cinci portiere. Toate versiunile up! sunt disponibile cu un singur propulsor care oferă două niveluri de putere – 60CP și 75CP -. Pentru nivelul de bază, „take up!”, clienții vor trebui să achite minimum 9.850 de euro (60 CP) sau 10.450 euro (75 CP). Versiunea de mijloc, „move up!”, costă între 10.560 euro și 11.250 euro, în timp ce modelul cel mai bine echipat „high up!”, are prețuri cuprinse între 12.450 de euro și 13.050 euro. Diferențele între aceste variante sunt date de dotările interioare pentru siguranță, confort și control și de câteva elemente exterioare de design.
Cele două ediții speciale „up! black” și „up! white”, au aceleași două variante de puetere iar prețurile sunt cuprinse între 13.700 euro și 14.300 euro.
În România, modelul up! cu trei uși este așteptat în această iarnă, în timp ce versiunea cu cinci uși, în vara anului viitor. Cei care își doresc un astfel de vehicul, dar nu dispun de un buget suficient pot aștepta lansarea fraților lui up!, Skoda CitiGo și SEAT Wii care, conform unor surse din cadrul constructorului german vor avea prețuri ceva mai reduse.
În cursul anului 2012, este programată și lansarea celui de-al patrulea model construit pe noua platformă NSF (New Small Family) a grupului Vokswagen, Audi A2. Odată cu lansarea acestuia, va fi disponibil pe piață și o variantă BlueMotion ca și un propulsor hibrid.
Grație platformei destinate „New Small Family” (NSF), grupul Volkswagen se poate adresa unui spectru larg de clienți care caută mașini de dimensiuni reduse în speciial pentru deplasarea în aglomerările urbane. Baza de producție pentru NFS este în Slovacia, la uzina de lângă Bratislava, unde grupul german a investit, doar pentru acest proiect peste 300 de milioane de euro. Conform oficialilor Volkswagen, la uzina Devínska Nová Ves vor fi produse în total circa 4,5 milioane de unități de-a lungul a nouă ani, ciclul de viață estimat pentru gama NSF. De asemenea, unele modele ar putea fi produse la fabricile grupului din Rusia, India și Mexic.