În primul semestru din 2016, Toyota (împreună cu subsidiarele sale Daihatsu şi Hino) a vândut 4,99 milioane de vehicule la nivel mondial, în scădere cu 0,6% comparativ cu primul semestru din 2015, în timp ce grupul Volkswagen a vândut pe plan global 5,12 milioane de unităţi.
Toyota este afectată de întreruperea producţiei în Japonia din cauza cutremurelor din aprilie şi de o explozie care a avut loc în luna mai la oţelăria deţinută de una dintre companiile sale afiliate.
Aceste pierderi de producţie vor pune sub semnul întrebării capacitatea Toyota de a-şi păstra pentru al cincilea an consecutiv poziţia de cel mai mare producător auto mondial, având în vedere că rivalul Volkswagen profită de creşterea vânzărilor în China şi Europa.
Joi, grupul Volkswagen a anunţat că profitul înainte de taxe a scăzut la 4,8 miliarde de euro în primul semestru din 2016, de la 7,7 miliarde de euro în perioada similară din 2015.
Veniturile grupului german au scăzut la 107,9 miliarde de euro în primele şase luni ale acestui an, de la 108,8 miliarde de euro în perioada similară din 2015.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
SURSA: Agerpres