Livrările au crescut anul trecut cu 3,2%, la nivelul record de 6,12 milioane de vehicule, deoarece avansul de pe pieţele din Europa şi China au compensat declinul din America de Nord şi de Sud.
În decembrie, vânzările VW au scăzut cu 2,4%, la 529.500 vehicule. 'Ne aşteptăm ca în 2015 să continue condiţiile dificile de pe piaţă', a afirmat Christian Klingler.
În Europa Occidentală vânzările au urcat în 2014 cu 5,7%, la 811.800 vehicule, în timp ce în Europa Centrală şi de Est s-a înregistrat un declin de 7,1%, la 263.300 unităţi. În Rusia, livrările au scăzut cu 18%, la 156.300 vehicule.
Cea mai mare expansiune s-a înregistrat în China, cea mai mare piaţă a grupului Volkswagen, unde vânzările au crescut cu 10%, la 2,51 milioane de unităţi. În America de Nord livrările au scăzut anul trecut cu 5,7%, la 622.300 vehicule, în timp ce în America de Sud s-a înregistrat un declin de 17,6%, la 804.300 unităţi.
Obiectivul strategic al celor de la Wolkswagen este ca până în 2018 să devină cel mai mare producător auto din lume. Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. AGERPRES