Volkswagen a luat decizia! Producătorul german renunță la zeci de modele. Se va axa pe segmentul premium

Directorul financiar de la Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat că producătorul german de autovehicule va renunța la mai multe modele cu motoare pe combustie internă. Acesta a mai precizat, pentru The Financial Times, că Volkswagen vrea să se axeze pe producția de vehicule premium.

„Acum obiectivul principal nu este creşterea. Suntem mai concentraţi pe calitate şi pe marje de profit decât pe volume şi cote de piaţă”, spune Arno Antlitz.

Presa internațională notează că decizia luată de Volkswagen reprezintă o inversare a poziției adoptată de foștii directori ai companiei.

Pe de altă parte, această decizie arată modificările semnificative care au loc pe piața auto. De mai multe decenii, Volkswagen s-a concentrat pe creșterea profiturilor companiei prin vânzarea mai multor automobile anual.

Fostul director, Martin Winterkorn, avea ca obiectiv principal devansarea Toyota și General Motors. Acesta dorea ca Volkswagen să devină cel mai mare constructor auto mondial din punctul de vedere al volumului de vânzări până în 2018.

Prezență solidă în SUA

Producătorul german de automobile și-a păstrat o prezență solidă pe piețe neprofitabile din Statele Unite ale Americii, cu toate că înregistra pierderi.

Pe de altă parte, criza de semiconductori i-a forţat pe constructorii de automobile să reducă producţia anul trecut, chiar dacă cererea a explodat.

Volkswagen a început să acorde atenție producției de vehicule mai scumpe produse de mărcile sale premium Audi şi Porsche, care au fost responsabile pentru cea mai mare parte din profitul înainte de taxe în valoare de peste 20 de miliarde de euro înregistrat de grupul VW anul trecut.

„Avem o bază de costuri fixe semnificativ mai mică, astfel că suntem mai puţin dependenţi de volum şi mai puţin dependenţi de creştere”, a spus Arno Antlitz.

Fiecare uzină va fi reconvertită

Directorul financiar a mai spus că Volkswagen a reuşit să îşi diminueze costurile fixe cu 41 de miliarde de euro în 2019, cu 10% înainte de termenul fixat, chiar dacă în acelaşi timp a investit în dezvoltarea de software şi noi unităţi.

„Nu adăugăm noi capacitaţi: reconvertim uzină cu uzină”, a spus Antlitz dând drept exemplu fabricile de la Zwickau şi Emden, unde liniile care produceau automobile cu motoare pe combustie au fost reconvertite pentru a produce automobile electrice iar muncitorii au fost recalificaţi.

Directorul financiar de la Volkswagen a recunoscut că estimările potrivit cărora vehiculele electrice vor deveni în curând profitabile au fost puse sub semnul îndoielii de creşterea explozivă a costului materialelor pentru baterii.

„Un preţ de 50.000 de dolari pentru tona de nichel nu a fost luat în calcul pentru că ne aşteptăm ca războiul să se încheie în curând şi ulterior preţurile să revină la nivelul la care erau anterior”, a spus Arno Antlitz.