Când Adolf Hitler a cerut industriașilor germani să construiască o mașină cu dotări de bază care să poată transporta doi adulți și trei copii cu 100 km/h, cu siguranță nu se gândea că un astfel de vehicul ar putea face vâlvă și după aproape 80 de ani. Pentru majoritatea românilor – obișnuiți ca Volkswagen să vândă scump -, o mașină care să se bată pentru primul loc nu în topul vânzărilor, ci în cel al prețurilor reduse este greu de conceput.
Ei bine, noul up! este, în acest moment, vicecampion al clasei A în acest domeniu. Oricât de puțin credibilă ar părea o astfel de informație, simpla comparație a prețurilor de listă, fără a lua în calcul ofertele temporare, îi dovedește veridicitatea: Volkswagen up!, cu un preț de bază de numai 8.592 de euro, este depășit în topul clasei mini doar de Chevrolet Spark (8.210 euro). Și vorbim aici de versiunea cu cinci uși a modelului german, nu de cea cu trei, care poate fi achiziționată cu circa 200 de euro mai puțin. În afara celor două modele menționate, la capitolul cel mai mic preț de catalog din clasa A, se mai află în vârful clasamentului Suzuki Alto (8.495 euro) și Citroën C1 (8.749 euro).
Lupta de clasă
Până anul acesta, segmentul mini al pieței auto românești era singurul în care Volkswagen nu putea emite pretenții. O situație similară se remarca și pe piața europeană. Niciunul dintre modelele aflate în Top 10 nu purta sigla constructorului din Wolfsburg, iar acest amănunt nu putea fi omis de cel mai mare constructor auto european. Prin urmare, după renunțarea la Lupo, apariția unui alt mini era cel puțin previzibilă. Mai întâi în varianta cu trei uși, apoi în cea cu cinci, micuțul Volkswagen a ajuns deja în toate showroomurile din Europa și, în doar câteva luni, a depășit pragul de 40.000 de unități vândute.
La pas și la galop prin Leverkusen
Intrigați de sarabanda cifrelor care, oricum le-ai așeza, poziționează modelul up! în topul segmentului, am reușit să parcurgem câteva sute de kilometri la bordul unei variante cu cinci uși între Düsseldorf, Leverkusen și Köln. Interiorul ascet, specific modelelor Volkswagen, este prezent și la up!, însă spațiul pus la dispoziția pasagerilor este surprinzător, având în vedere dimensiunile exterioare. Unde mai pui că și pentru bagaje nemții au reușit să pună la dispoziție cea mai mare valoare din segment, peste 250 de litri. Motorul de numai 999 cmc, care dezvoltă 75 CP, ne-a demonstrat că poate propulsa fără mari probleme mașina până la peste 140-150 km/h, chiar dacă aceasta transporta trei adulți cu bagajele aferente. Setată pentru maximizarea confortului, suspensia poate da impresia unei ușoare lipse de siguranță și permite mașinii să intre într-un ușor, și mai puțin plăcut, tangaj atunci când accelerările sunt urmate de frânări bruște. Acest detaliu este însă estompat de direcția sigură și de stabilitatea peste medie pe viraje.
Faptul că oficialii Volkswagen se așteaptă ca micul up! să devină best-seller în clasa mică nu poate surprinde pe nimeni, însă rămâne de văzut dacă abordarea clasică a designerilor, atât în exterior, cât și în habitaclu, prețul și consumul redus vor fi argumente suficiente pentru a transforma micul up! într-un mare succes.
Volkswagen a regăsit mașina populară: mică, accesibilă, utilă
24 aprilie 2012, 13:43
Ultima modificare în 24 aprilie 2012, 16:43
Clasa mică are un nou pretendent la titlul de lider. Micul VW up! intră în scenă cu ambiții mari, susținute cu cifre relevante, însă acestea nu sunt întotdeauna suficiente pentru a seduce clienții.
Etichete: test,
up!,
volkswagen,
volkswagen up!
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook