Al doilea producător auto global a informat că profitul operaţional, excluzând elementele excepţionale legate de Dieselgate (scandalul emisiilor), a scăzut cu 45% anul trecut, la 10,6 miliarde de euro (12,83 miliarde de dolari), conform reuters.com
„În ultimul an, grupul Volkswagen a atenuat cu succes impactul pandemiei şi a luat decizii de importanţă strategică pentru transformarea companiei”, a afirmat directorul general al grupului german, Frank Witter.
Volkswagen a recomandat menţinerea stabilă a nivelului dividendelor
În ciuda scăderii profitului, Volkswagen a recomandat menţinerea stabilă a nivelului dividendelor pentru 2020 faţă de 2019, când a plătit 4,86 euro pentru o acţiune preferenţială şi 4,80 pentru o acţiune obişnuită.
Trebuie menționat că acţiunile Volkswagen au urcat vineri cu 0,3%, la 171,60 euro, la Bursa de la Frankfurt.
Anul trecut, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat, la aproape 232.000 unităţi, iar la modelele plug-in hybrid creşterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unităţi.
De asemenea, Volkswagen a anunţat recent că şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Volkswagen a fost detronat
Grupul auto japonez Toyota a depășit Volkswagen și se află pe locul 1 mondial la producția de automobile, datorită vânzărilor record din SUA și China, conform AFP.
În 2020, Toyota a vândut 9,53 milioane de vehicule, în scădere cu 11,3% comparativ cu 2019. Chiar şi aşa este pentru prima dată după 2015 când Toyota revine în fruntea clasamentului mondial, în condiţiile în care rivalul german Volkswagen a vândut 9,3 milioane de vehicule, în scădere cu 15,2%, potrivit cifrelor publicate în cursul acestei luni.
Constructorul auto japonez, care pe lângă vehiculele marca Toyota produce şi sedanul Camry, automobilele hybrid Prius şi modelele de lux Lexus, a precizat că în 2020 a vândut 2,16 milioane de vehicule în Japonia şi 7,37 milioane de unităţi în restul lumii. În paralel, grupul Toyota a produs un număr total de 9,21 milioane de autovehicule la nivel global, cu 14,1% mai puţin decât în 2019.
Sursă foto: Dreamstime