Până acum, VW a susţinut că un mic grup de directori a supervizat instalarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, dar publicaţia germană 'Der Spiegel' susţine că investigaţiile au dezvăluit că sunt implicaţi în scandal în jur de 30 de directori.
Luna aceasta, alte surse au anunţat că peste zece directori importanţi de la Volkswagen sunt suspendaţi în timpul anchetei interne care are loc la compania germană, după ce VW a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Şeful diviziei americane a Volkswagen, Michael Horn, şi-a cerut recent scuze în faţa Congresului SUA pentru falsificarea testelor de poluare la motoarele diesel şi a apreciat că repararea maşinilor afectate de pe piaţa americană va dura cel puţin unul sau doi ani. Acesta a dat asigurări că instalarea acelor motoare nu a fost decizia companiei ci 'a unor indivizi'. Întrebat de congresmenii americani ce motive ar fi avut 'acei indivizi', Michael Horn a răspuns că problema este investigată de grupul german.
Numărul persoanelor implicate este o problemă cheie pentru investitori deoarece ar putea afecta mărimea potenţialelor amenzi şi ar putea extinde schimbările la vârful companiei germane.
În prezent, investigaţiile interne ale VW se concentrează pe 40 de angajaţi implicaţi în activităţi legate de manipularea testelor antipoluare ale motoarelor diesel, susţin sursele.
Reprezentanţii VW nu au comentat informaţia.
Volkswagen a angajat compania de consultanţă Deloitte să sprijine investigaţia privind scandalul emisiilor, derulată de firma americană de avocatură Jones Day, iar noul director general Matthias Mueller a avertizat că cei responsabili vor plăti scump.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleraţie.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
AGERPRES