Germanii de la Volkswagen au anunțat aseară primele măsuri luate în calcul pentru a reface capitalul de imagine pierdut odată cu afacerea Dieselgate. Germanii promit motoare diesel „curate”, mașini hibride și electrice și sisteme eficiente. În același timp însă, taie din investiții. Sunt cele două idei complementare?
Herbert Diess, șeful mărcii Volkswagen a declarat că „marca se repoziționează pentru viitor. Vom deveni mai eficienți. Dăm un nou accent gamei de produse și tehnologiilor noastre”. O declarație cât se poate de binevenită, însă greu de susținut atâta timp cât, același Diess, vorbește despre tăierea investițiilor cu circa 1 miliard de euro pe an.
Conform oficialilor germani, viitoarele mașini ale grupului vor pune accent pe tehnologia plug-in hybrid cu o autonomie de până la 300 km. De asemenea, motoarele diesel vor beneficia de un nou sistem de tratare a emisiilor de noxe, iar viitorul model al navei-amiral Phaeton va fi electric pentru a sublinia direcția clară către electrificare. Greu de înghițit de cei care cunosc îndeaproape costurile noilor tehnologii din industria auto, aceste declarații sunt luate în calcul „cu precauție” mai ales că într-un comunicat dat publicității tot aseară, se vorbește despre crearea unui program de eficientizare a companiei care are ca țintă economii de cinci miliarde de euro până în 2017. Totodată, un purtător de cuvânt al grupului german a menționat că reducerea cheltuielilor cu circa 1 miliard pe an față de planurile anterioare va fi în vigoare până în 2019 și va viza tăierea unor cheltuieli destinate noilor modele, tehnologii și facilități de producție.
La expoziția auto de la Frankfurt din luna septembrie, oficialii Volkswagen au anunțat lansarea, până la finalul acestui deceniu, a nu mai puțin de 20 de modele electrice și hibride, incluzând aici primul Porsche electric bazat pe concepul Mission E și o versiune de serie a conceptului Audi e-tron Quattro. Și modelele compacte ale întregului grup vor beneficia de o schimbare a platformei.
Din nefericire, toate planurile Volkswagen ascund și vești mai puțin bune. Pe lângă tăierile de costuri menționate, publicația germană Handelsblatt, vorbește și despre intenția grupului – anunțată deja colaboratorilor direcți – de a tăia costurile achizițiilor de componente. Nu mai puțin de trei miliarde de euro vor fi astfel economisite, parte a unui plan mai amplu de eficientizare care atinge și diviziile de marketing și publicitate și are o valoare totală de circa 40 de miliarde.