Volkswagen a anunțat marți că intenționează să investească o sumă impresionantă de 180 de miliarde de euro între anii 2023 și 2027, mai mult de două treimi din bani vizând electrificarea și digitalizarea.
Profit în creștere pentru Volkswagen
Gigantul german din industria auto a înregistrat la începutul acestei luni un profit operațional pentru întregul an 2022 de 22,5 miliarde de euro, în creștere cu 13% față de anul precedent, iar livrările de baterii și vehicule electrice (BEV) au crescut cu 26%.
Expansiunea BEV a fost determinată de o creștere de 68% în China, în timp ce compania a finalizat, de asemenea, electrificarea uzinei sale din Chattanooga, Tennessee, transmite CNBC.
Cu toate acestea, numărul total de livrări a scăzut cu 7%, la 8,3 milioane de vehicule în 2022, iar fluxurile nete de numerar ale diviziei auto au scăzut la 4,8 miliarde de euro, de la 8,6 miliarde de euro în 2021.
În raportul anual publicat marți, compania a atribuit această situație „unei creșteri a capitalului de lucru din cauza problemelor legate de lanțul de aprovizionare și de logistică, în special spre sfârșitul anului” și a estimat că acest lucru ar trebui „să se inverseze în mare parte” în cursul anului 2023.
CEO-ul grupului, Oliver Blume, a declarat că Volkswagen „a stabilit obiective clare și ambițioase și a luat deciziile necesare pentru a eficientiza procesele” în 2022, în timp ce anul viitor va fi „decisiv” pentru executarea obiectivelor strategice.
Investiții în electrificare și digitalizare
Arno Antlitz, director financiar și director de operațiuni al grupului Volkswagen, a declarat că poziția financiară solidă a companiei ar trebui să îi permită „continuarea investițiilor în electrificare și digitalizare” chiar și într-un „mediu economic dificil”.
„Avem rate ale dobânzilor în creștere, iar cererea globală este în ușoară scădere din perspectiva clienților, din perspectiva pieței, dar, pe de altă parte, încă operăm într-un mediu, într-o economie, care este caracterizată de o ofertă (n.r. de semiconductori) care încă nu este suficientă”, a declarat Antlitz marți pentru sursa citată, adăugând că această penurie globală de semiconductori se atenuează.
„Pe baza acestui fapt, avem un portofoliu de comenzi care este de aproape 1,8 milioane de mașini. Pe baza produselor noastre puternice, a mărcilor puternice și a acestui carnet de comenzi, suntem destul de încrezători pentru anul 2023”.
Fluxul de numerar net al diviziei auto a crescut la 43 de miliarde de euro până la sfârșitul anului 2022, alimentat de succesul IPO al mărcii de lux Porsche, care a raportat luni un profit record și a emis o perspectivă ambițioasă pe termen lung.