În ceea ce privește vânzarea către Mate Rimac, aceasta urmează să fie discutată anul acesta de Consiliul de Administraţie al Volkswagen, susţine publicaţia germană, fără a preciza sursa informaţiei, a anunţat joi revista de afaceri Manager Magazin, transmite Reuters.
De cealaltă parte, reprezentanţii Bugatti, Mate Rimac şi Volkswagen au refuzat să comenteze informaţia, notează Agerpres.
Rimac a dezvoltat o platformă pentru vehicule electrice, pe care o furnizează şi altor producători auto, inclusiv Automobili Pininfarina.
Porsche, subsidiara Volkswagen, deţine o participaţie în Rima.
În primele şase luni din 2020, Volkswagen a înregistrat pierderi înainte de taxe de 1,4 miliarde de euro, faţă de un profit înainte de taxe de 9,6 miliarde de euro în primul semestru din 2019. Veniturile au scăzut cu 23%, la 96 miliarde de euro.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Concedieri în masă la Volkswagen
Săptămâna trecută, Volkswagen a decis să concedieze un sfert din forţa de muncă a diviziei de camioane MAN şi ia în calcul închiderea a trei unităţi de producţie, în cadrul unui plan de restructurare gândit să îmbunătăţească profitul net şi să deblocheze fonduri pentru dezvoltarea de noi vehicule, potrivit Blooomberg.
Două fabrici din Germania şi una din Austria sunt „puse în discuţie”, conform unui anunţ lansat vineri de producătorul auto.
Planul de restructurare ar genera circa 9.500 de concedieri şi ar trebui să îmbunătăţească rezultatul operaţional al companiei cu circa 1,8 miliarde euro.
Sectorul auto din Germania a fost lovit de o furtună de concedieri, în contextul în care cererea s-a prăbuşit din cauza crizei sanitare, în timp ce producătorii din sector se confruntau deja cu investiţiile masive în vehicule mai puţin dăunătoare pentru mediu.
Scopul planului de restructurare este creşterea marjei cu 8% până în 2023, a anunţat compania.