Volkswagen se află în cea mai mare criză din cei 78 de ani ai săi de istorie, după ce a recunoscut că a instalat pe unele autovehicule diesel un software menit să înşele autorităţile de reglementare din SUA în legătură cu adevăratul nivel al emisiilor poluante.
Compania a anunţat că va rechema la service, în Europa, circa 8,5 milioane maşini dotate cu acest software. Ofertele speciale anunţate de VW vor fi disponibile numai în Germania, unde au fost vândute 2,4 milioane de astfel de autovehicule.
Stimulentele acordate pentru ca proprietarii de VW să cumpere noi autovehicule ar putea ajuta compania să se asigure că vânzările vor rămâne stabile după scandal şi vor pune o presiune mai mică asupra concesionarilor pentru repararea cât mai rapid a autovehiculelor vizate de scandal.
Fiecare concesionar german ar trebui să repare, în medie, 1.100 autovehicule, fiecare dintre acestea necesitând cel puţin o oră şi jumătate de lucru, potrivit DPA, ceea ce ar putea determina o lungă perioadă de aşteptare pentru clienţi.
Oferta de discounturi pentru noile achiziţii s-ar putea concentra pe proprietarii de autovehicule cu motoare diesel de 1,6 litri, au declarat surse din cadrul companiei. Aceste modele necesită schimbări inclusiv de hardware, o reparaţie mai costisitoare comparativ cu cea a altor autovehicule afectate, care au probleme doar cu software-ul.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleraţie.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. AGERPRES