Raportul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) pentru luna iulie arată clar apetența românilor pentru mașinile de ocazie. Nu mai puțin de 26.769 de conaționali au înmatriculat câte un vehiucl second-hand în timp ce numărul de mașini noi intrate în circulație a fost de 5.714.
În total, în primele șapte luni ale anului au fost înmatriculate nu mai puțin de 127.453 de autoturisme de ocazie, cu 42,79% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut. Dovedind că românii au inteligența de a cumpăra un vehicul ieftin și încă utilizabil pentru care plătesc taxe mici evitând să plătească prețurile mari solicitate de dealeri pentru autoturismele noi, la care se adaugă și taxe pe măsură, clienții au căutat în special mărci de prestigiu din zona second-hand a pieței. Astfel, în acest an, cea mai căutată marcă pe poiața mașinilor de ocazie a fost Volkswagen, cu înmatriculări de 31.728 de unități (+49,33%). Pe locul secund în preferințele românilor doritori de mașini de ocazie se află în acest an Opel, cu 22.08 de unități înmatriculate (+20,15%), iar pe trei, Ford (15.181 unități).
Nici mărcile premium sau de lux nu au dus lipsă de clienți. Mulți români au preferat să cheltuiască sume chiar mai mari de 8.000 de euro – bani suficienți pentru o Dacia, un Chevrolet sau un Renault noi – pentru mașini ale unor branduri prestigioase precum Audi (8.076 unități), BMW (8.218 unități), Mercedes-Benz (5.401 unități) sau chiar Bentley (8 unități), Ferrari (7 unități), Jaguar (119 unități), Lamborghini (2 unități) sau Rolls Royce (7 unități).
Citește și: Înmatriculările de autoturisme noi continuă să scadă: -4,85% în iulie