Volkswagen ocupă primul loc în topul principalilor producători auto străini din China, după vânzări. Cel mai mare producător auto european se gândeşte de câţiva ani la acest model low-cost, însă dificultăţile de până acum în obţinerea reducerilor de costuri au împiedicat aprobarea proiectului. Analiştii estimează că Volkswagen va urma exemplul dat de Renault cu brandul low-cost Dacia.

'Vom aduce pe piaţă un model low-cost în 2018, un SUV, un sedan şi un hatchback. Vehiculele vor fi construite în China şi vor costa între 8.000 de euro (8.930 dolari) şi 11.000 de euro', a declarat şeful VW.

Anterior, compania germană anunţase că are ca obiectiv un model low-cost cu un preţ cuprins între 6.000 şi 8.000 de euro. 'Vom vedea dacă acest model prezintă interes şi pe alte pieţe', a explicat Winterkorn, adăugând că o maşină low-cost este importantă pentru planurile de viitor ale companiei germane.

Alte pieţe potenţiale pentru acest model includ Europa de Est, statele baltice, India, America Latină şi Africa.

Profitul Volkswagen a depăşit estimările analiştilor în primul trimestru din 2015, datorită reducerilor de costuri şi îmbunătăţirii pieţei auto europene. În perioada ianuarie – martie 2015, profitul operaţional a urcat cu 17%, la 3,33 miliarde de euro (3,65 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 3,12 miliarde de euro.

Câştigurile au fost sprijinite de redresarea economiei europene – care a stimulat majorarea vânzărilor auto – şi de progresele înregistrate în programul de reducere a costurilor anuale cu cinci miliarde de euro, până în 2017.

VW vrea să devină cel mai mare producător auto din lume până în 2018. VW a devansat deja grupul american General Motors în 2013, devenind al doilea mare producător auto mondial, după Toyota. Grupul VW are 600.000 de angajaţi şi 119 de fabrici pe plan global. AGERPRES