Herbert Diess crede că atenuarea problemelor lanțului de aprovizionare ar putea contribui la crearea unui impuls pentru gigantul auto german în următoarele luni.
„Piețele sunt întotdeauna despre viitor”, a răspuns Diess când a fost întrebat de ce investitorii apreciază atât de mult Tesla, comparativ cu alți producători de mașini, precum Volkswagen, relatează NBC.
Ne propunem să ținem pasul cu ei și probabil că îi vom depăși până în 2025
„Tesla este în prezent în frunte, când vine vorba de vehicule electrice. Probabil că este deja cea mai digitală companie de mașini și de aceea are câteva avantaje”, a continuat Diess.
„Ne propunem să ținem pasul cu ei și probabil că îi vom depăși până în 2025, când vine vorba de vânzări”, a adăugat Șeful Volkswagen.
Diess a mai spus că Tesla a reușit să aibă rezultate bune și randamente mari cu un model de afaceri credibil. El crede însă că Volkswagen ar putea reduce în curând decalajul în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice.
Acțiunile Volkswagen cotate la Frankfurt s-au tranzacționat cu aproximativ 0,9% în scădere, în concordanță cu pierderile din sectorul auto la Stoxx 600 paneuropean.
Când ar putea dispărea problemele lanțului de aprovizionare?
La peste doi ani de la pandemie, industria auto continuă să se confrunte cu probleme legate de obținerea unor piese esențiale și de a construi suficiente vehicule pentru a satisface cererea.
Lipsa unor materiale critice, în special când vine vorba de producția de baterii, este de așteptat să fie o problemă continuă pentru creșterea vânzărilor de vehicule electrice în anii următori.
Încep să-și revină
Cu toate acestea, Diess susține că se conturează câteva semne pozitive la orizont. El se așteaptă să vadă o oarecare remediere a problemelor pe piața furnizării de semiconductori.
„Aș spune că vom vedea o atenuare a acestei situații spre jumătatea anului și a doua jumătate a anului. Ar trebui să fim într-o formă mai bună – dacă situația nu se înrăutățește, ceea ce nu cred”, a spus Diess.
Întrebat dacă asta înseamnă că se așteaptă ca actuala criză a semiconductorilor să se încheie în a doua jumătate a anului, Diess a răspuns: „Nu aș spune că se încheie, dar vedem o situație mult îmbunătățită. Cred că lanțurile de aprovizionare încep să-și revină”.
Documentele publicate luna trecută de Tesla arată că gigantul de vehicule electrice a decis să recheme în fabrică aproximativ 48.000 de vehicule Model 3 Performance din SUA. Tesla a anunțat că o actualizare lansată în decembrie a eliminat în mod neintenţionat unitatea de viteză din interfaţa cu utilizatorul.
Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului din SUA a declarat că vehiculele nu respectă un standard federal de siguranţă pentru autovehicule şi că, dacă şoferii nu ştiu cu ce viteză circulă, ar putea creşte riscul accidentelor.
În ultimul an, Tesla a anunțat mai multe rechemări în service, inclusiv unele sub presiunea NHTSA.