Probleme la Volkswagen. Grupul auto renunță la construirea fabricii de baterii din Europa de Est

Volkswagen

SURSA FOTO: Dreamstime

Volkswagen AG a anunțat că a abandonat pentru moment planul de construire a unei fabrici de baterii destinate vehiculelor electrice în Europa de Est.

Grupul Volkswagen nu mai este motivat să construiască o nouă fabrică

Volkswagen AG a anunțat că a renunțat la planurile de a construi o nouă fabrică de baterii pentru vehiculele electrice. Anunțul a fost făcut miercuri, chiar de către preşedintele companiei, Oliver Blume.

Vestea a venit după discuții și consultări cu reprezentanți ai guvernului din Cehia. Blume susține că decizia a fost luată și din cauza „condițiilor de pe piață”.

„Pe baza condiţiilor de pe piaţă, inclusiv evoluţia vânzărilor maşinilor alimentate pe baterii în Europa… deocamdată nu suntem motivaţi să decidem construirea de noi uzine”, a declarat Blume într-un comunicat al Skoda Auto, divizia din Cehia a Volkswagen.

Până recent, grupul german căuta o posibilă locație pentru o astfel de fabrică în Europa de Est.

Cehia a manifestat un interes semnificativ în obținerea investiției de la Volkswagen, în vederea susținerii viitorului sectorului auto. Acesta este un domeniu vital pentru economia țării, mai ales în contextul popularității vehiculelor electrice.

Volkswagen AG a ales deja locații alte zone geografice: Salzgitter (Germania), Valencia (Spania) şi St. Thomas (Canada). Blume susține că aceste trei locații în mod special au un potențial de producție bun, de până la 200 GWh anual.

Compania a anunțat o încetinire a producției

Volkswagen a confirmat angajamentul său față de mobilitatea electrică, inclusiv în ceea ce privește Skoda Auto, care reprezintă cel mai mare exportator al Cehiei.

Datorită scăderii cererii, Volkswagen a luat deja măsuri pentru a încetini producția în unele dintre fabricile sale, inclusiv la sediul central din Wolfsburg. Acest lucru a fost decis din cauza inundațiilor din Slovenia. Grupul german a avertizat recent că comenzile sunt sub nivelul așteptărilor, mai ales în Europa.

În paralel, Volkswagen se confruntă cu dificultăți în menținerea poziției sale pe piața chineză, cea mai mare piață auto din lume. Această țară a devenit deja suprasaturată de modelele mai accesibile oferite de producătorii auto locali.

Bloomberg a relatat pe 26 septembrie că cererea de mașini electrice în Germania a suferit un declin semnificativ în această lună, în principal din cauza faptului că guvernul german a decis să pună capăt subvențiilor pentru vehiculele electrice pentru clienții din domeniul de business – o mare parte a pieței de mașini noi din Germania.