Volkswagen face o ofertă de 2,9 miliarde de euro. Gigantul auto vrea să preia grupul de închirieri auto Europcar Mobility
Conform informațiilor transmise de reuters.com, Volkswagen propune un preţ de 0,50 euro pe acţiune, care evaluează compania franceză la 2,9 miliarde de euro, respectiv 2,4 miliarde de dolari.
Pentru depunerea ofertei, Volkswagen a făcut echipă cu firma de gestionare a activelor Attestor şi compania olandeză de mobilitate Pon Holdings BV.
Europcar se confruntă cu dificultăţi din cauza pandemiei de coronavirus
În iunie, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul anunţaseră că Europcar Mobility a respins oferta de preluare de la Volkswagen AG, apreciind că este prea scăzută.
Discuţiile vin într-un moment în care Europcar se confruntă cu dificultăţi din cauza pandemiei de coronavirus, care a afectat călătoriile pe plan global şi a redus cererea pentru închirierea de maşini.
Ar fi o schimbare de direcţie pentru Volkswagen, care, în 2006, a vândut Europcar firmei de investiţii Eurazeo SE, cu suma de 3,32 miliarde de euro.
Decizia fără precedent luată de Volkswagen
VW va prioritiza de acum cutia automată DSG cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Un moment cheie în dispariţia pedalei de ambreiaj şi a schimbătorului de viteze va fi anul 2023, atunci când trebuie să apară pe piaţă noua generaţie VW Tiguan. Este primul model care ar putea să nu mai aibă deloc transmisie manuală. O decizie similară ar putea fi luată şi cu viitoare generaţie de Passat, ce trebuie să apară tot în 2023.
În plus, surse neoficiale vorbesc despre un Passat disponibil exclusiv în versiune break, nemții renunțând astfel la caroseria tip sedan, transmite ProMotor.
Presa de specialitate din Germania afirmă că decizia Volkswagen este pasul firesc înainte de trecerea la propulsia electrică. Acest lucru trebuie să se întâmple înainte de 2035, anul propus de Comisia Europeană pentru eliminarea completă a motoarelor convenționale.
Mai mult ca sigur, decizia VW va afecta şi celelalte mărci aflate sub umbrela grupului german, precum Skoda sau Seat. Lucrurile par clare pentru modelul Superb de la Skoda, având în vedere că acesta este construit pe aceeași linie de asamblare ca și Passat, la uzina din Bratislava, Slovacia.
Skoda Octavia şi Seat Leon vor renunţa şi ele probabil la cutia de viteze manuală, iar soluţia va fi implementată, se pare, şi pentru generaţia VW Golf cu numărul 9, confirmată deja de constructorul german.
Dintr-un total de 5.838 de mașini vândute în Germania, doar 1.870 de unități au fost comandate cu transmisie manuală, indică un raport al Jato Dynamics. 218 dintre acestea au fost cu cinci trepte, iar 1.652 au fost cu șase trepte.
Sursă foto: Dreamstime