A treia ediţie a Volkswagen Fest, cel mai important eveniment dedicat comunităţii posesorilor şi pasionaţilor de automobile marca Volkswagen din România a avut loc în acest weekend la Braşov.

Dacă sâmbătă, în jurul orei 11.30, în parcarea Galeriilor Orizont din zona Piaţa Astra ajunseseră circa 65 de maşini, evenimentul a adunat până seara peste 100 de automobile. Printre „vedetele” evenimentului au putut fi observate un vehicul comercial şi chiar o maşină de firmă, cu inscripţiile de rigoare.

Au lipsit „veteranii”

0-33802-capital0004vwfest.jpgAu putut fi văzute aproape toate modelele de autoturisme produse în ultimii 20 de ani sub marca Volkswagen, însă marii absenţi au fost posesorii modelelor clasice, binecunoscutele broscuţe şi dubiţele hippie ale anilor ’60 şi ’70. Motivul absenteismului a fost, potrivit organizatorilor, un eveniment similar, aflat la cea de-a cincia ediţie, dedicat special acestui segment, organizat în Odorheiul Secuiesc, în perioada 17-19 iulie.

Ineditul ediţiei 2009 a VW Fest a fost reprezentat însă de expunerea în premieră a modelului VW Scirocco în versiunea specială R-Line, alături de maşinile aduse din întreaga ţară.
 
Totuşi, răspândirea materialelor de promovare a evenimentului a fost efectuată în principal de reprezentanţii nucleelor locale ale comunităţii Volkswagen, fapt care, împreună cu întâlnirea din Odorhei, poate explica numărul aparent redus al participanţilor.

Diplome pentru cei prezenţi

0-33799-capital0002vwfest.jpgDupă înscrierea participanţilor şi poziţionarea maşinilor, între orele 10 şi 11, cele mai interesante şi mai bine întreţinute exemplare au fost răsplătite cu diplome de merit, acordate de un juriu specializat. De asemenea, publicul a ales, în urma unei proceduri de vot, cea mai populară maşină a evenimentului.

Au existat trei categorii de premiere: Best of Show, Accessorised Car şi Cea mai frumoasă maşină a evenimentului, premiu special, acordat pe criterii de popularitate.

Nu au lipsit produsele promoţionale, începând de la steguleţe de hârtie, la şăpci şi tricouri oferite participanţilor şi privitorilor.

Un scop „ascuns”

0-33800-capital0003vwfest.jpgEdiţia din acest an a VW Fest este prima organizată de Porsche România, în parteneriat cu RECP IDEA şi vwforum.ro.

Pe lângă apropierea de posesorii Volkswagen, un alt motiv al importatorului pe piaţa locală a fost acela de a-i invita pe participanţii la eveniment să se înscrie în clubul Porsche România.

Mai mult, compania urmează să lanseze peste puţin timp prima revistă digitală „la comandă” din România, adresată posesorilor Volkswagen şi nu numai.