Grupul Volkswagen, cel mai mare constructor auto mondial şi european, vrea să devină mai eficient pentru a putea finanţa tranziţia la vehiculele electrice în urma scandalului Dieselgate.
Matthias Mueller a informat că boardul executiv a fixat noi obiective pentru mărcile sale de masă pe baza celor 14 grupuri de clienţi de pe piaţa europeană. „Principala provocare este să atingem o acoperire perfectă a pieţei cu teritorii clare pentru mărci…Trebuie să fim capabili să utilizăm mai bine sinergiile pe care le oferă alianţa noastră unică de mărci”, a declarat Matthias Mueller, la o reuniune a aproximativ 400 de manageri organizată la Wolfsburg.
O serie de surse din interiorul VW au declarat săptămâna trecută că managerii şi sindicatele de la VW vor să reducă concurenţa care vine de la marca low-cost Skoda, prin mutarea unei părţi din producţie în Germania. În replică, Skoda şi-a reafirmat angajamentul faţă de ţara de origine, anunţând că intenţionează să facă angajări în Cehia.
Poziţionarea mărcilor noastre este „un subiect emoţional care recent a făcut valuri” a recunoscut Mueller. „Desigur, uneori este foarte dificil să realizeze un echilibru între diferite interese”, a adăugat şeful de la Volkswagen.
Separat, Matthias Mueller a informat că grupul Volkswagen se aşteaptă să realizeze economii semnificative cu costurile de dezvoltare la mărcile sale premium Audi şi Porsche prin nouă lor platformă comună de producţie pentru vehiculele electrice.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Tensiunile din cadrul grupului german au apărut după ce, în încercarea disperată de a scăpa de presiunea tot mai mare asupra bilanțurilor financiare, mărcile din grupul Volkswagen par să fi început propriul război. Porsche cere despăgubiri de la Audi, iar marca Volkswagen încearcă să își însușească o parte din succesul Skoda. Managerii şi şefii sindicatelor germane din grupul Volkswagen încearcă să stabilească noi limite de colaborare cu marca cehă Skoda, parte a aceluiaşi imperiu, lider european al industriei producătoare de automobile. Conform presei occidentale, pentru a pune frâu concurenţei exercitate de Skoda asupra mărcii Volkswagen, partea germană are în plan transferarea unei părţi din producţia brandului ceh în ţara de origine a grupului şi impunerea unor tarife mai mari pentru schimbul de tehnologie. Jurnaliştii de la Reuters susţin că maşinile Skoda, produse cu tehnologie Volkswagen dar cu costuri mai reduse generate de forţa de muncă mai ieftină din Cehia, „fură” mulţi dintre clienţii care, altfel, ar cumpăra modele germane.
În acelaşi timp, publicaţia germană Bild a susținut, într-un articol, că marca Porsche din grupul Volkswagen a solicitat în scris, şefilor mărcii Audi, tot parte a Volkswagen Group, compensaţii în valoare de circa 200 de milioane de euro pentru motoarele V6 de 3.0 litri care i-au fost furnizate. Asta după ce oficialii Audi au recunoscut în noiembrie 2015 că 30.000 de motoare utilizate în producţia unor modele Volkswagen, Porsche şi Audi au fost dotate cu un dispozitiv auziliar declarat ilegal în Statele Unite.