Investiţiile, concentrate pe producţia de motoare şi sisteme de transmisie, vor ajuta grupul german să vândă vehicule la preţuri competitive astfel încât să cucerească o cotă mai mare din piaţa auto din India.
'Cu siguranţă, absenţa unei facilităţi pentru producţia de motoare este un handicap pentru noi pentru crearea unui model de afaceri sustenabil şi profitabil' a apreciat preşedintele şi directorul operaţional de la Volkswagen India Pvt. Ltd., Mahesh Kodumudi. Potrivit acestuia, prin producţia locală de motoare conţinutul local al unui model Polo hatchback ar creşte până la 90% de la 65%-70% în prezent.
Volkswagen are o uzină de asamblare la Chakan, statul Maharashtra din vestul Indiei, care produce modelele Polo hatchback şi sedanurile Vento şi Jetta. Mahesh Kodumudi a apreciat că la această uzină capacitatea ar putea fi majorată până la 200.000 de unităţi pe an de la 130.000 de unităţi în prezent.
Până acum Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a investit 44 miliarde rupi în India. Cu toate acestea, în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2014 cota sa de piaţă în India a scăzut la 2,1% de la 2,46% în exerciţiul precedent. Piaţa auto din India au scăzut pentru al doilea an consecutiv ca urmare a creşterii dobânzilor la credite, majorării preţurilor la combustibili şi scăderii încrederii consumatorilor.
Obiectivul strategic al celor de la Wolkswagen este ca până în 2018 să devanseze General Motors şi Toyota Motor pentru a deveni cel mai mare producător auto din lume.AGERPRES