Numai un grup redus de angajaţi ai grupului Volkswagen sunt responsabili pentru instalarea, în SUA, a softului care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale, şi nu există indicii că membrii boardului au fost implicaţi în cea mai mare criză din istoria companiei, a anunţat, joi, VW, transmite Reuters.
Preşedintele Hans Dieter Poetsch a declarat că investigaţiile externe derulate de firma americană Jones Day avansează, dar scandalul a fost rezultatul 'unui lanţ de erori' şi va dura câteva luni până când vor fi descoperiţi vinovaţii.
VW a adoptat măsuri pentru îmbunătăţirea supervizării softului motoarelor pentru a evita pe viitor orice manipulare a testelor. În ciuda scandalului emisiilor, comenzile de la începutul anului şi până acum au crescut cu 3,5%, iar directorul general Matthias Mueller şi-a exprimat încrederea că persoanele care achiziţionează automobile nu sunt afectate de scandal şi vor continua să cumpere vehicule VW şi în viitor.
De asemenea, VW intenţionează să adopte o nouă structură corporatistă de la începutul lui 2017 şi vor fi păstrate toate cele 12 branduri.
Actuala criză reprezintă o oportunitate pentru VW în privinţa introducerii unor schimbări structurale, în urma cărora diviziile regionale şi brandurile vor avea mai multă putere, a explicat Mueller.
Joi, la Bursa de la Frankfurt, acţiunile Volkswagen au scăzut cu 0,2%, la 131,55 euro. Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursieră.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
SURSA: Agerpres