Luna februarie a fost una profitabilă pentru nemții de la Volkswagen. Cele 642.300 de unități comercializate înseamnă o creștere cu 15,1% a livrărilor către clienți însă nu toate piețele și nici toate mărcile grupului nu participă la acest maș triumfal în fruntea producătorilor auto europeni.
Conform oficialilor Volkswagen, în primele două luni ale anului, nu mai puțin de 350.600 de unități au fost comercializate în China, în creștere cu 13,4% față de aceeași perioadă din anul precedent. Acest rezultat menține piața asiatică pe primul loc în vânzările grupului. O majorare importantă a vânzărilor a avut loc și pe continentul nord-american (+36,5%), unde Volkswagen a livrat clienților 76.000 de vehicule.
În Europa situația nu este deloc la fel de roz. De fapt, cele două zone ale continentului au un comportament complet diferit. În timp ce în zona central-estică au fost vândute 89.200 de unități, în creștere cu 34,2%, partea occidentală – acolo unde se află și cele mai mari piețe (Germania, Franța, Marea Britanie, Italia și Spania) – a stricat bilanțul germanilor afișând un recul de 7% care poate fi tradus prin comercializarea a numai 281.200 de autoturisme.
SEAT, o marcă în derivă
Este interesant de observat că, în ciuda eforturilor făcute de nemți, care au investit sume importante în subsidiara spaniolă și încearcă din răsputeri să o susțină cu modele noi, SEAT continuă să fie „oaia neagră” a grupului. În lunile ianuarie și februarie, marca iberică a livrat doar 44.800 de autoturisme înregistrând un recul de 12,2%.
În același timp vânzările Skoda, subsidiara din Cehia, au crescut cu 11,6% până la 147.500 de unități, iar marca premium Audi a atras chiar mai mulți clienți: 202.700 unități (+8,5%). Brandul principal al germanilor, Volkswagen a adus în bilanț nu mai puțin de 818.800 de unități vândute la nivel global, corespunzător unei majorări cu 8,8% a livrărilor.
În România, grupul a comercializat în primele două luni ale anului 2.359 de autoturisme, majoritatea acestora fiind Volkswagen (1.140 unități). Sub marca Skoda au fost înmatriculate la noi 912 unități, iar Audi a livrat 224 de mașini. Ca și în restul lumii, marca SEAT este și la noi în scădere. Cele 83 de vehicule înmatriculate în ianuarie și februarie corespund unui recul cu 21,7% al vânzărilor.
Volkswagen își continuă marșul triumfal fără Europa Occidentală
11 martie 2012, 08:16
Ultima modificare în 11 martie 2012, 10:16
Vânzările gupului german Volkswagen, cel mai puternic producător auto european au crescut în primele două luni ale anului 2012 cu 7,7%, până la 1,29 milioane de vehicule. China a rămas cea mai mare piață a companiei în timp ce zona Europei Occidentale rămâne un factor de instabilitate.
Etichete: audi,
china,
europa,
lider,
seat,
skoda,
vanzari,
volkswagen
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook