Grupul auto german Volkswagen s-a alăturat vineri altor companii în decizia de a-şi suspenda publicitatea pe Twitter, după ce această reţea de socializare a fost cumpărată de miliardarul Elon Musk.
Volkswagen se alătură companiilor ce îşi suspendă publicitatea pe Twitter. În acest context, Elon Musk a recunoscut scăderea masivă a veniturilor publicitare. Toate aceste decizii vin după ce miliardarul a cumpărat Twitter.
Motivul invocat de Volkswagen este anunţul Twitter că reţeaua de socializare îşi va revizui orientările referitoare la activitatea de publicitate. Prin urmare, grupul Volkswagen le-a cerut mărcilor sale, printre care se numără Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Cupra şi Skoda să-şi întrerupă până la ”noi ordine” activităţile publicitare pe Twitter.
Compania General Motors (GM) a transmis joi că îşi întrerupe publicitatea pe Twitter, până când se va clarifica ”direcţia” în care merge această platformă sub noua conducere a lui Musk. Compania agroalimentară General Mills şi-a suspendat de asemenea publicitatea pe Twitter, la fel şi grupul Mondelez din acelaşi domeniu şi compania farmaceutică Pfizer.
Elon Musk a promis că va favoriza libertatea de exprimare în detrimentul a ceea ce el consideră a fi politicile excesive de moderare a conținuturilor practicate de reţeaua de socializare, acuzată până în prezent că a cenzurat astfel opinii conservatoare, inclusiv prin suspendarea contului fostului preşedinte republican american Donald Trump.
Scădere masivă a veniturilor din publicitate pentru Twitter
Totuşi, pentru a-şi asigura furnizorii de publicitate, ce asigură circa 90% din veniturile Twitter, noul proprietar al reţelei de socializare a promis că această platformă va avea un ”consiliu de moderare a conţinuturilor”.
Într-un mesaj publicat vineri, Musk a admis o ”scădere masivă” a veniturilor din publicitate după ce mai multe companii şi-au oprit reclamele pe Twitter, aceasta deşi deocamdată ”nimic nu s-a schimbat în moderarea conţinuturilor”.
El a adăugat că s-a făcut ”tot posibilul pentru a calma activiştii” ce fac presiuni asupra companiilor să-şi retragă publicitatea de pe reţeaua sa de socializare şi care ”încearcă să distrugă libertatea de exprimare în SUA”, susține DPA.
Program de reducere masivă a cheltuielilor rețelei de socializare
Guvernul german a anunţat săptămâna trecută că va examina dacă mai doreşte să-şi menţină prezenţa pe Twitter. În acest timp, Musk a iniţiat un program de reducere masivă a cheltuielilor Twitter şi a dispus vineri închiderea unor birouri ale aceste companii, fiind aşteptate numeroase concedieri, fără a preciza deocamdată câţi angajaţi ai Twitter vor fi disponibilizaţi.
Potrivit Washington Post valul de concedieri va afecta circa jumătate din cei aproximativ 7.500 de angajaţi.
Imediat ce a preluat Twitter, Musk a dizolvat consiliul de administraţie şi a concediat directorul general şi alţi membri din managementul superior.