Cu noul Amarok, model care va intra pe piaţa autohtonă în această toamnă, germanii încearcă să se impună într-un segment dominat până acum de japonezi. Cum va reacţiona concurenţa? Segmentul de piaţă al pick-up-urilor se află, în opinia lui Willi Netuschil, şeful echipei care a dezvoltat noul VW Amarok, în plină creştere. Şi cum Volkswagen are ambiţia de a deveni lider mondial în producţia de maşini, ignorarea acestei clase de vehicule nu putea merge la nesfârşit. A
Cu noul Amarok, model care va intra pe piaţa autohtonă în această toamnă, germanii încearcă să se impună într-un segment dominat până acum de japonezi. Cum va reacţiona concurenţa?
Segmentul de piaţă al pick-up-urilor se află, în opinia lui Willi Netuschil, şeful echipei care a dezvoltat noul VW Amarok, în plină creştere. Şi cum Volkswagen are ambiţia de a deveni lider mondial în producţia de maşini, ignorarea acestei clase de vehicule nu putea merge la nesfârşit. Acesta este motivul pentru care, cu mai bine de cinci ani în urmă, şefii grupului german au decis să înceapă demersurile pentru dezvoltarea unui astfel de produs. Rezultatul, prezentat pentru prima dată la salonul auto de la Geneva din primăvara acestui an, poartă numele Amarok şi nu este un pick-up ca toate celelalte. Este un „vehicul dual“. Cel puţin, aşa îl numeşte Andreas Meurer, şeful departamentului de comunicare al diviziei de vehicule comerciale de la Volkswagen. De ce dual? „Pentru că poţi merge cu el atât ziua pe şantier, cât şi seara la Operă“, susţine Meurer. Cât de uşor poţi străbate străzile din Berlin sau din Hanovra cu un vehicul care are de la o bară la alta peste 5,2 metri, este lat de aproape doi metri şi cântăreşte, în funcţie de variantă, între 2,82 şi 3,04 tone este greu de spus. Asta, ca să ajungi la Operă. Cert este că, în privinţa comportamentului pe teren accidentat, noul Amarok furnizează suficiente motive de laudă. Graţie mulţimii de sisteme electronice de asistenţă (Off-Road ABS, ESP, Hill Descent Assist, Hill Hold Assist), dar şi a şasiului tip „scară“, maşina urcă şi coboară pante abrupte, trece prin vaduri şi escaladează stânci fără să pară a fi stânjenită de greutatea foarte apropiată de aceea a unui camion în toată regula.
Ţinta lui Amarok: clienţii lui Toyota Hilux