Volkswagen a anunțat că mașinile electrice vor fi livrate mai repede în acest an
În ultima vreme, constrângerile lanțului de aprovizionare, inclusiv cele legate de semiconductori, au fost o problemă majoră pentru companiile producătoare de autoturisme, însă CEO-ul Volkswagen a încercat să liniștească temerile actuale cu privire la vânzările de mașini electrice și aprovizionarea cu semiconductori.
„Perspectivele sunt foarte bune, avem un aport de comenzi foarte bun în Asia. Încercăm să menținem termenele de livrare scurte, dar avem un timp de livrare de aproximativ un an în prezent, aşa că creştem producţia… cinci fabrici de asamblare intră în producţie acum”, a declarat joi Herbert Diess.
Potrivit spuselor sale, semiconductorii reprezintă încă un blocaj, dar acest lucru ar putea să se schimbe în curând. „Vom vedea o atenuare în următoarele săptămâni”, a explicat CEO-ul Volkswagen.
Menționăm faptul că, joi după-amiază, acţiunile Volkswagen s-au tranzacţionat în creştere cu 5%, deși au scăzut cu peste 28% în acest an.
„Vom vedea o intensificare în a doua jumătate a anului pentru a putea reduce cu adevărat timpii de livrare pentru vehiculele noastre electrice. Există o cerere mare în Europa şi, de asemenea, în Statele Unite ale Americii”, a precizat Herbert Diess, într-un interviu acordat CNBC.
Declarațiile sale au venit în aceeași zi în care compania germană producătoare de autoturisme și SUV-uri a început lucrările la o fabrică de celule din Salzgitter (Germania) şi a lansat o companie de baterii, numită „PowerCo”.
Volkswagen a lansat o companie de baterii în Germania
Volkswagen a anunțat joi că își consolidează dezvoltarea și producția de baterii electrice în cadrul unui nou proiect numit „Mission SalzGiga”. Numele se referă la Salzgitter (Germania), unde compania respectivă a construit peste 63 de milioane de motoare cu combustie internă.
Acum a început construcția unei noi fabrici de baterii masive în acest loc, prima din cele șase planificate pentru Europa. Fiecare fabrică ar trebui să poată găzdui o capacitate de producție anuală de 40 GWh, suficientă pentru a alimenta 500.000 de vehicule electrice. În acest scop, compania germană a înființat o nouă unitate de afaceri în Salzgitter, numită „PowerCo”, care va acoperi toate activitățile globale ale producătorului auto în domeniul bateriilor.
„Prin construirea primei noastre fabrici interne de celule, implementăm în mod consecvent foaia noastră de parcurs tehnologic. PowerCo va deveni un jucător global în domeniul bateriilor. Principalul punct forte al companiei va fi integrarea verticală, de la materii prime și celulă până la reciclare.
În viitor, ne vom ocupa de toate activitățile relevante la nivel intern și vom obține un avantaj competitiv strategic în cursa pentru a prelua conducerea în domeniul e-mobilității”, a explicat Thomas Schmall, membru al consiliului de administrație al VW, responsabil cu tehnologia, scrie Ars Tehnica.
Herbert Diess a spus că PowerCo va fi „responsabilă pentru activităţile globale ale grupului Volkswagen în materie de baterii”. Până în 2030, PowerCo „va investi mai mult de 20 de miliarde de euro împreună cu parteneri în dezvoltarea zonei de afaceri, pentru a genera vânzări anuale de peste 20 de miliarde de euro şi pentru a angaja până la 20.000 de oameni numai în Europa”, a adăugat CEO-ul Volkswagen.
Până în 2030, Volkswagen dorește ca cel puţin 70% din veniturile sale europene să provină din maşini electrice. În China şi America de Nord, obiectivul său este ca cel puţin 50% din venituri sale să provină din mașini electrice, relatează agenția de presă Reuters.