Este vorba despre uzinele Volkswagen din Wolfsburg, unde este produs modelul Golf şi unde vor fi afectaţi aproximativ 10.000 de angajaţi, Emden (aproximativ 7.500 salariaţi), Zwickau (aproximativ 6.000 salariaţi), Cassel (aproximativ 1.500 salariaţi), Salzgitter (aproximativ 1.400 salariaţi) şi Brunswick (aproximativ 1.300 salariaţi ), scrie Agerpres.
Începând din data de 18 august au fost introduse 'măsuri de ajustare a programului de lucru, care pot merge până la şomajul parţial', a explicat Volkswagen într-un comunicat de presă, adăugând că, în mod diferenţiat, unele dintre aceste măsuri se vor prelungi până la data de 30 august.
Doi dintre furnizorii Volkswagen acuză cel mai mare constructor auto european că a anulat fără explicaţii şi despăgubiri contractele cu ei şi drept represalii au decis să îşi întrerupă livrările. CarTrim, care produce scaune, şi ES Automobilguss, furnizor de piese componente pentru cutii de viteză, estimează că anularea de către Volkswagen a contractelor convenite anterior le va produce pagube de zeci de milioane de euro şi, în consecinţă, au solicitat despăgubiri în valoare de 58 de milioane de euro.
Volkswagen a precizat că va relua negocierile cu CarTrim şi ES Automobilguss în cursul zilei de luni.
Analiştii de la UBS au calculat că oprirea producţiei la uzina VW de la Wolfsburg ar costa până la 100 milioane de euro în fiecare săptămână. Riscul ca veniturile Volkswagen să fie reduse din cauza disputei cu furnizorii vine între-un moment în care grupul german vrea să îmbunătăţească profitabilitatea principalei sale mărci prin reducerea cheltuielilor cu un miliard de euro pe an.
Grupul Volkswagen controlează 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania iar la nivel mondial are peste 600.000 de salariaţi.