Volkswagen nu renunță la mașina de 6.000 de euro

Directorul de dezvoltare al grupului Volkswagen, Ulrich Hackenberg, încearcă să găsească soluțiile optime pentru a construi o mașină destinată familiilor cu un preț cuprins între 6.000 de euro și 8.000 de euro. În același timp, divizia sa se axează pe reducerea greutății mașinilor și pe noutăți tehnologice pentru a reduce emisiile viitoarelor vehicule.

Într-un interviu acordat publicației germane Automobilwoche, șeful diviziei de dezvoltare a grupului Volkswagen a afirmat că nu este deloc departe momentul în care compania va putea comercializa mașini în toată puterea cuvântului cu prețuri mult mai mici decât cele actuale. E drept că oficialul a nominalizat China ca principală piață de desfacere pentru astfel de vehicule, ceea ce denotă o orientare către mașinile slab tehnologizate care pot avea succes doar pe piețele emergente.
„În China vindem deja Santana și Jetta cu prețuri de pornire de doar 8.000 de euro, deci Volkswagen poate construi mașini cu prețuri accesibile. Pentru noi asta înseamnă doar să coborâm un pas mai jos în domeniul prețurilor. Dar vrem să construim o mașină în toată puterea cuvântului care să poată asigura mobilitatea familiilor cu bugete de achiziție cuprinse între 6.000 și 8.000 de euro”, a declarat Ulrich Hackenberg.
Pentru a atinge scopul propus, Volkswagen trebuie însă să găsească furnizori regionali în apropierea uzinelor și să le impună o calitate „corespunzătoare”. „Deci vrem să realizăm dezvoltarea, producția și apoi comercializarea la nivel local”, a explicat oficialul german. Mai clar, pentru a putea vinde mașini cu prețuri reduse, grupul va căuta în anumite zone furnizori de componente mai ieftini decât cei actuali care să asigure o calitate corespunzătoare a pieselor și va vinde mașinile rezultate tot în zonele unde astfel de vehicule au căutare.
De asemenea, grație noii platforme MQB care va fi utilizată pentru tot mai multe modele ale grupului, viitoarele vehicule vor avea greutăți mai reduse favorizând astfel un consum mai redus de carburant și, implicit, emisii mai mici de CO2.