Unul dintre cele mai mari Saloane Auto mondiale, cel de la Paris, pare tot mai des ocolit de unele mărci auto. În acest an Volkswagen a decis ca principala sa marcă să nu participe la expoziția auto care va avea loc în toamnă. „Marca Volkswagen îşi revizuieşte în mod constant participarea la saloanele auto internaţionale. După ce a studiat acţiunile sale de comunicare pentru 2018 a decis că nu va participa la salonul de la Paris cu un stand propriu, optând mai degrabă pentru evenimente punctuale legale de produsele sale", a declarat un purtător de cuvânt al Volkswagen, adăugând că marca ar putea organiza diferite activităţi de comunicare în capitala Franţei.
Decizia celor de la VW constituie o lovitură dură pentru salonul auto mondial de la Paris, rebotezat „Paris International Motor Show”. Şi alte mărci auto, precum Ford, Opel şi Volvo Cars, au anunţat că nu vor participa la salonul de la Paris. În schimb, alte mărci din grupul Volkswagen, respectiv Audi, Skoda, Seat şi Porsche, şi-au confirmat prezenţa la evenimentul care va avea loc în perioada 2-3 octombrie la centrul expozițional de la Porte de Versailles.
„Costurile excesive şi beneficiile reduse cu privire la legăturile cu consumatorii şi construire de imagine nu justifică eforturile. Saloanele auto sunt condamnate dacă nu găsesc o nouă abordare", susţine Ferdinand Dudenhoeffer, director la Center for Automotive Research de la Universitatea Duisburg-Essen. Dudenhoeffer, fost director de marketing la Porsche, a estimat că în total grupul Volkswagen va cheltui până la 50 de milioane de euro la salonul de la Paris.