Consiliul director de la grupul german Volkswagen a aprobat lansarea unui proiect vizând construirea unei maşini ieftine care să concureze cu marca Dacia, noua maşină urmând să apară pe piaţă în jurul anului 2016 şi să coste coste mai puţin de 8.500 de euro, informează un articol apărut vineri în cotidianul francez La Tribune.
Noua maşină, care va avea o marcă distinctă, va fi destinată iniţial pieţelor din China şi America de Sud. Ulterior, pe baza acestui model ar putea fi dezvoltată o întreagă gamă de maşini low-cost.
‘Lucrăm la costul proiectului. Este clar că vom produce aceste maşini doar dacă vor respecta criteriile noastre de securitate, comportament şi confort. Şi în plus trebuie să fie rentabile’, a declarat la salonul de la Tokyo directorul de cercetare şi dezvoltare de la Volkswagen, Heinz-Jakob Neusser, într-un interviu acordat revistei britanice Autocar.
Volkswagen pare să urmeze exemplul dat de grupul francez Renault, care cu faimoasele Dacia Logan, lansată în 2004, Sandero sau Duster domină segmentul low-cost. Renault vinde vehiculele ‘Entry’ sub marca filialei româneşti Dacia în Europa şi Africa de Nord şi sub marcă proprie în restul regiunilor (Rusia, India, Argentina, Brazilia, Columbia şi Iran). În 2013, Renault ar urma să vândă peste un milion de vehicule din acest segment, cu marje de profit mai mari de 10% în cazul Duster.
‘Lucrăm la un vehicul ieftin, cu tarife mai mici decât cele ale gamei actuale Volkswagen, adică mai puţin de 80.000 de yuani (8.500 de euro) în China’, declara, la rândul său, Christian Klingler, membru în consiliul director de la Volkswagen, cu ocazia salonului auto de la Shanghai din luna aprilie. ‘Prioritatea este China, dar cu versiuni regionale în Rusia, America de Sud sau în alte ţări emergente’, a precizat Klingler. Întrebat dacă noua marcă va ajunge şi în Europa de Vest, Klingler a răspuns ‘nu trebuie să spui niciodată, niciodată. Dar acest lucru nu este prevăzut apriori’. Christian Klingler a recunoscut că Renault s-a adaptat foarte bine pe segmentul vehiculelor low-cost citând cazul Sandero care este vândut în Rusia, America de Sud şi Europa.
Însă Renault intenţionează să treacă la următoarea etapă, cea a maşinilor ultra low-cost. În luna februarie a acestui an, Renult a dezvăluit că are de gând să lanseze o maşină şi mai ieftină decât Loganul, cu un preţ de cost de aproximativ 5.000 de euro. La rândul său partenerul japonez Nissan a decis să revitalizeze propria marcă de maşini ieftine Datsun.
Sursa: Agerpres