Scandalul ”Dieselgate” ce a început în 2015 în Statele Unite ale Americii, afectează în continuare constructorul german de automobile Volkswagen. Încă o țară a decis să amendeze subsidiara locală cu peste 30 de milioane de euro pentru că i-a indus în eroare pe consumatori.
Polonia a impus subsidiarei locale a grupului auto german Volkswagen o amendă de 120,6 milioane zloţi (31,8 milioane dolari) pentru că i-a indus în eroare pe consumatori cu privire la nivelul emisiilor poluante produse de automobilele sale, a anunţat miercuri Autoritatea pentru protecţia consumatorilor din Polonia (UOKiK), transmite DPA.
Volkswagen a fost sancționat și pentru recomandările făcute dealerilor
Amenda acoperă perioada cuprinsă între 2008 şi 2016 şi vizează mărcile Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda echipate cu software-ul de control al motorului EA 189 EU 5.
Acest program software detectează momentul în care automobilul este supus unor teste şi atunci reduce emisiile de oxid de azot în scopul obţinerii unor note mai bune. În schimb, în condiţii reale de drum, emisiile poluante ale automobilului sunt mai mari. Cu toate acestea, Volkswagen a utilizat valorile mai mici ale emisiilor poluante înregistrate în timpul testelor pentru a-şi promova automobilele în rândul consumatorilor, subliniază UOKiK.
De asemenea, Autoritatea pentru protecţia consumatorilor din Polonia a decis să sancţioneze Volkswagen pentru recomandările trimise dealerilor săi în care aceştia erau îndemnaţi să nu ia în seamă plângerile formulate de consumatori cu privire la emisiile poluante ale automobilelor.
Volkswagen trebuie să informeze fiecare consumator care a achiziţionat un automobil echipat cu un motor EA 189 EU 5 cu privire la decizia Autorităţii pentru protecţia consumatorilor din Polonia.
Scandalul Dieselgate nu a influențat vânzările de anul trecut
Grupul auto german a fost deja amendat pentru scandalul ”Dieselgate” în alte ţări, precum SUA, Italia şi Australia.
În 2019, grupul auto german Volkswagen a livrat un număr record de 10,97 milioane vehicule, cu 1,3% mai mult decât cele 10,83 milioane vehicule livrate în 2018. Volkswagen a precizat că livrările de autoturisme marca principală VW au crescut cu 0,5%, până la 6,28 milioane unităţi în 2019.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.