Problema cu care se confruntă Volkswagen se referă la imposibilitatea de a vizualiza poziția treptei de viteză pe anumite modele, ceea ce poate genera riscuri semnificative de siguranță.
Rechemarea vizează mai multe modele Volkswagen
Rechemarea vizează modelele ID.4 produse între 2021 și 2023, dar și modelele Audi Q4 e-Tron și Q4 e-Tron Sportback fabricate între 2022 și 2023, potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA).
Această rechemare face parte dintr-o serie de acțiuni recente ale Volkswagen, compania confruntându-se cu probleme de siguranță pentru mai multe dintre modelele sale. În noiembrie 2024, Volkswagen a rechemat 114.478 de vehicule în Statele Unite din cauza unor probleme legate de airbagul șoferului. Modelele afectate au fost Beetle și Passat din anii 2006-2019, unde a fost constatată o problemă cu inflatorul airbagului frontal al șoferului, care putea exploda din cauza degradării propulsorului, provocată de expunerea îndelungată la umiditate ridicată și variații de temperatură.

În februarie 2024, gigantul auto a mai rechemat peste 261.000 de vehicule
În februarie 2024, Volkswagen a mai rechemat peste 261.000 de vehicule din cauza unor probleme cu etanșeitatea pompei de combustibil din rezervor. Rechemarea din acest caz a vizat modele precum Audi A3 Sedan (2015-2020), Volkswagen Jetta GLI (2019-2020) și Golf Sportwagen (2018).
În urma acestei noi rechemări, Volkswagen va contacta toți proprietarii vehiculelor afectate și va efectua reparațiile necesare fără a le percepe costuri suplimentare. Proprietarii sunt sfătuiți să se adreseze dealerilor autorizați Volkswagen pentru a programa intervențiile necesare și a soluționa această problemă de siguranță.
Grupul analizează amânarea tranziției către electrice
Grupul Volkswagen, unul dintre cei mai mari producători auto din lume, a anunțat anterior că își revizuiește planurile privind trecerea la producția exclusiv de vehicule electrice.
Inițial, grupul german intenționa să elimine motoarele termice în Europa până în 2033, dar incertitudinile economice și politice actuale ar putea determina o amânare a acestei tranziții.
O decizie finală privind continuarea dezvoltării modelelor cu motoare pe combustie ar putea fi luată la începutul lunii martie. Volkswagen ar putea decide în curând să investească în continuare în dezvoltarea vehiculelor cu motoare pe combustie internă, ceea ce ar reprezenta o ajustare majoră a strategiei sale. Această schimbare ar putea avea efecte directe asupra altor mărci din portofoliul Volkswagen, precum Škoda și SEAT/Cupra.