Porsche recheamă zeci de mii de vehicule din cauza riscului de incendiu
Grupul Volkswagen, unul dintre cei mai mari producători auto din lume, se confruntă cu o amplă acțiune de rechemare în service care implică mărci prestigioase precum Porsche și Audi.
Această măsură este rezultatul unei posibile deficiențe tehnice identificate la modulele de baterie ale anumitor modele, care ar putea genera riscul de incendiu.
Ce se întâmplă cu Porsche Taycan?
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) din SUA a declanșat investigația care a condus la rechemarea unui număr semnificativ de vehicule.
Aproximativ 27.527 de unități Porsche Taycan, produse între 21 octombrie 2019 și 1 februarie 2024, sunt vizate de această măsură.
Deși până în prezent nu au fost identificate defecțiuni majore la modulele de celule ale bateriei, Porsche nu poate exclude riscul unor probleme viitoare, mai ales în contextul posibilității unui scurtcircuit la baterie.
Compania recomandă proprietarilor să limiteze încărcarea bateriilor la 80% până când mașinile vor fi verificate în service.
În cadrul vizitei la service, Porsche va instala o diagnoză software pentru monitorizarea stării bateriei, urmând să ofere un update software complet în primul trimestru al anului 2025, pentru a remedia definitiv problema.
Audi E-tron GT și RS, afectate de aceeași problemă
Pe lângă marca Porsche, și Audi este implicată în această acțiune de rechemare. Modelele Audi E-tron GT și RS, aproximativ 6.499 de unități, care utilizează aceeași platformă tehnologică ca și Taycan, prezintă aceleași riscuri legate de baterii.
La fel ca și în cazul Porsche, aceste vehicule vor necesita intervenții în service pentru a preveni posibile scurtcircuite care pot pune în pericol siguranța utilizatorilor.
Rechemările, o practică frecventă în industrie
Rechemările în service sunt acțiuni relativ frecvente în industria auto, dar și în alte industrii, cum ar fi cea alimentară sau farmaceutică, pentru a asigura protecția consumatorilor. În cazul automobilelor, scopul este de a remedia defecțiuni majore care pot afecta siguranța rutieră.
Prin reglementările în vigoare, producătorii auto sunt obligați să colaboreze cu autoritățile naționale de reglementare, cum este Oficiul Federal pentru Trafic Rutier din Germania (KBA), pentru a asigura informarea consumatorilor și efectuarea rapidă a reparațiilor necesare.