Scăderea accelerată a vânzărilor de mașini echipate cu motoare diesel a forțat marii producători de vehicule să caute soluții pentru a stopa, sau măcar a încetini, declinul. Cum tehnologia de reducere a emisiilor poluante, chiar și pentru motoare diesel, este deja disponibilă grație cercetătorilor grupului Continental, mărci precum Volkswagen, Audi, Renault, Peugeot, Citroen sau Volvo au optat pentru aceasta echipându-și vehiculele cu sistemul „mild-hybrid” de 48 V.
Invitat de Continental la Hanovra pentru a testa arsenalul de tehnologii pe care grupul german se pregătește să îl pună la dispoziția producătorilor de mașini, Capital a putut vedea la lucru vehicule deja echipate cu acest nou sistem care are mari șanse de a fi numit, cât de curând, salvatorul dieselului. Apoi, la expoziția auto de la Frankfurt, care tocmai s-a încheiat, Continental a prezentat tehnologia „48 Volt” publicului larg, iar producătorii au anunțat utilizarea ei.
Tehnologia „48 Volt” permite strategii de exploatare hibride inteligente, care pot fi transpuse atât la mașinile cu motoare pe benzină, cât și la autoturismele cu motoare diesel. Sistemul dezvoltat de Continental realizează o economie de combustibil demonstrată, de aproximativ 21%, în condiții reale de trafic. Continental a dezvăluit la IAA 2017 un autovehicul demonstrativ numit Super Clean Electrified Diesel. Acesta a arătat cum, hibridizarea 48 V și soluțiile catalizatoare inovatoare, se pot utiliza atât pentru a crește eficiența autovehiculului, cât și pentru a reduce emisiile de NOx ale unui motor diesel cu până la 60%, în condiții normale de trafic.
De asemenea, în cadrul aplicațiilor viitoare de micromobilitate, Continental își folosește competența în domeniul tehnologiei de 48V pentru dezvoltarea unor concepte de propulsoare inovatoare. La FRankfurt au fost prezentate în acest sens două noi unități motrice de 48V pentru biciclete electrice. O unitate propulsoare inovatoare, cu cutie de viteze automată integrată, fără trepte (48V Revolution), precum și un motor pentru conectarea cu tehnologia convențională de cuplare (48V Prime). Continental lucrează de asemenea continuu, inclusiv în centrele din România, la dezvoltarea viitoare a acestui sistem care este considerat perfect pentru o trecere lină și mai ieftină a mașinilor către electrificare.
Mai multe detalii dspre cele mai noi vehicule și tehnologii dezvăluite publicului la expoziția auto de la Frankfurt puteți găsi în Suplimentul Auto Capital distribuit gratuit în această săptămână împreună cu revista.