Volkswagen şi Renault au renunțat la planul lor de a crea împreună o versiune electrică accesibilă a modelului Twingo, potrivit unor surse din interiorul companiilor auto.
Volkswagen şi Renault nu vor mai crea o versiune accesibilă a Twingo
Volkswagen a întrerupt negocierile cu Renault pentru dezvoltarea unei versiuni electrice accesibile a modelului Twingo, au informat surse, care au dorit să rămână anonime, pentru agenția de presă Reuters.
Oficialii de la Ampere, subsidiara EV a Renault, responsabilă de Twingo, au refuzat să facă declarații despre acest subiect.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen a refuzat să comenteze despre discuțiile dintre cele două companii auto. Totuși, a menționat că Volkswagen continuă să examineze opțiunile pentru vehiculele electrice accesibile.
O decizie privind planul EV va fi luată în următoarele săptămâni. Șeful VW, Thomas Schaefer, spunea anterior că intenționează să lanseze un vehicul electric accesibil până în anul 2027.
Alte surse au menționat că Renault va continua dezvoltarea Twingo, fără VW, dar rămâne deschisă la colaborări cu alți parteneri, cum ar fi cei din alianța cu Nissan și Mitsubishi.
Luna trecută, sursa citată anterior anunța că Renault va începe, în mai 2024, lucrările de inginerie pentru o versiune mai accesibilă a modelului electric Twingo, cu producția planificată să înceapă în doi ani în Slovenia.
Rivalii chinezi merg înainte
Acest pas reprezintă un regres pentru eforturile producătorilor auto din Europa de a concura cu rivalii chinezi. Eșecul negocierilor, care au durat mai multe luni, ar putea determina Volkswagen să încerce dezvoltarea independentă a propriului vehicul electric accesibil (EV).
Renault va continua să lucreze la designul Twingo, programat pentru lansare în anul 2026. Ambele companii sperau că, prin colaborare, vor putea reduce costurile, un obstacol major pentru companiile auto europene afectate de importurile de mașini mai ieftine din China.
Principalii producători mondiali de vehicule electrice (EV) provin din China. Se extind rapid pe piața europeană, punând presiune pe companiile auto să-și reducă costurile și să accelereze lansarea noilor modele. Producătorii chinezi de vehicule electrice au redus timpul de dezvoltare a noilor vehicule la o medie de 2,5 ani, aproape jumătate din timpul necesar companiilor auto din Europa.
În prezent, companiile auto din Europa își propun să producă vehicule electrice mai mici, pe care să le vândă la un preț sub 20.000 de euro, pentru a concura cu branduri chineze, precum BYD.