sa se vanda 1.700 de masini anual.Caroseria unui autoturism trebuie sa faca fata zilnic unor solicitari multiple: fisurile de mari dimensiuni la nivelul carosabilului, asfalt udat de ploaie, modificari bruste ale directiei, serpentine fara sfarsit. Producatorul modelului Golf spune ca seria a cincea este pregatita sa faca fata oricaror elemente care pot aparea dupa urmatoarea curba. Noul Golf prezinta o agilitate si un confort la condus destul de interesante, dar la motorizarea de 1,6 litri pe benzina, vantul creeaza o oarecare impresie de nesiguranta. Motorizarea de 1,9 litri pe motorina este mult mai puternica si confera impresia de siguranta in trafic chiar si la o viteza mai mare de 160 de kilometri pe ora.Acest lucru se datoreaza in mod special caroseriei sale dinamice, care reactioneaza activ in cazul celor mai mici denivelari ale drumului. Puntea fata optimizata si bara stabilizatoare cvadrupla spate, de conceptie recenta, sunt construite astfel incat sa absoarba efectiv denivelarile si socurile si sa nu le transmita catre sofer.O protectie suplimentara pentru habitaclu este oferita de un numar de pana la opt airbaguri: airbaguri frontale pentru sofer si pasager, airbaguri laterale frontale si, la cerere, si spate, precum si doua airbaguri la nivelul capului. Acestea din urma protejeaza zona capului pentru ocupantii locurilor din fata si din spate. Un nou concept este reprezentat de tetierele active frontale, care se deplaseaza foarte rapid catre fata in cazul in care sunteti lovit in spate, minimizand astfel simtitor riscul unei traume suferite prin miscarea de centrifugare. Noul Golf are o latime sporita, un ampatament lung si roti de mari dimensiuni, care confera un aspect puternic si dinamic. Puncte de atractie sunt si trasaturile sportive: spoilerul spate, capota puternic coborata si farurile marcante in design rotund dublu sub sticla clara. Numeroase elemente de design au o contributie importanta la siguranta de rulare – ca de exemplu semnalizatoarele cu lumina intermitenta de la nivelul oglinzilor exterioare sau farurile de ceata de la nivelul tamponului, care pot fi comandate optional. Durata garantiei impotriva coroziunii pentru caroseria zincata este de 12 ani. In mod suplimentar, ca in cazul tuturor autoturismelor Volkswagen, habitaclul noului Golf ofera mai mult spatiu decat la modelele anterioare. Acest lucru se datoreaza pe de-o parte dimensiunii, pe de alta parte designului interior. Acesta este modern si clar. Este posibila reglarea inaltimii scaunului soferului, acesta oferind in prezent un sprijin lateral optim. In portbagajul sau de mari dimensiuni, se poate depozita fara probleme o cantitate mare de bagaje si obiecte voluminoase. Pe de-o parte s-a realizat o crestere a volumului la 350 de litri, pe de alta parte, spatarul banchetei din spate este dispus asimetric la nivelul modelului de serie, creandu-se astfel un spatiu de incarcare deosebit de ridicat si variabil.
Detalii Tehnice
· Pretul de pornire al Volkswagenului Golf V este de 11.652 de euro CIP, pentru modelul de 1,4 litri pe benzina. Modelul de 2,0 litri TDI pe motorina de 140 de CP costa 16.968 euro CIP si 20.428 euro cu toate taxele incluse.
· Dotarile Standard cuprind ABS, airbag frontal pentru sofer si pasager cu posibilitatea decuplarii airbag pasager. Frane fata cu disc ventilatie
· Noul Golf se vinde in trei variante: trendline, comfortline si sportline.
· Garantia este de 24 luni fara limita de kilometrii, 12 ani la perforarea caroseriei si 3 ani pentru vopsea.