Grupul german Volkswagen AG a anunţat joi că este în negocieri cu firma Didi Chuxing - echivalentul chinez al aplicaţiei de transport Uber - pentru a înfiinţa o companie mixtă în statul asiatic, cel mai recent exemplu al interesului producătorilor auto pentru tehnologia care conectează în timp real pasagerii cu şoferii care utilizează platforma, transmite Reuters.
Didi Chuxing, cunoscută anterior sub denumirea Didi Kuaidi, controlează 87% din piaţa de servicii de transport de tip car-hailing din China. Compania este prezentă în peste 400 de oraşe chinezeşti şi susţine că are aproximativ 300 de milioane de utilizatori care zilnic efectuează peste 11 milioane de călătorii prin intermediul platformei sale.
Volkswagen, unul din cei mai mari producători auto din lume, a anunţat anul acesta că va investi în compania de tip car-hailing Gett. Rivala General Motors a investit în compania Lyft, care oferă servicii similare, în timp ce Toyota Motor Corp are un parteneriat cu Uber Technologies, care este prezentă şi în România.
Separat, şeful Volkswagen China, Jochem Heizmann, a anunţat joi că producătorul auto german vrea să-şi majoreze vânzările de vehicule electrice în statul asiatic la 400.000 de unităţi pe an până în 2020. China este cea mai mare piaţă auto din lume.
Vânzările grupului german Volkswagen au urcat cu 4,7% în octombrie, a treia lună consecutivă de creştere, iar China rămâne principalul motor de creştere al vânzărilor grupului german, transmit Xinhua şi Reuters.
Volkswagen a livrat luna trecută 870.300 maşini de pasageri, vehicule comerciale şi camioane, faţă de 831.300 în octombrie 2015.
Compania face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
SURSA: Agerpres