Recent, grupul german a semnat un acord de construcţie a unei uzine în Algeria.
"Vânzările auto în Africa ar urma să urce cu 40% în următorii cinci ani şi de aceea ne extindem afacerile", a afirmat şeful brandului Volkswagen, Herbert Diess.
Fabrica din Kenya va produce iniţial modelul Polo Vivo, care va fi vândut pe piaţa internă şi în alte state africane.
Unitatea din Thika, oraş situat în apropierea capitalei Nairobi, este a treia fabrică de pe continentul african a Volkswagen, alături de cele din Africa de Sud şi Nigeria. În anii următori, fabrica va produce şi alte modele, iar producţia va fi majorată la 5.000 de unităţi pe an, de la 1.000 de vehicule anul viitor.
VW, care a mai produs maşini în Kenya în anii '60 şi '70, se va alătura altor companii auto, care deţin facilităţi de producţie în acest stat din estul Africii, cum ar fi Isuzu, Toyota, Nissan şi Mitsubishi.
În Africa de Sud, pe primele locuri la vânzări se află Toyota şi Volkswagen, iar vehiculele produse aici de VW sunt exportate în întregul continent.
Proceduri de infrigement
Comisia Europeană (CE) a lansat, la începutul lui decembrie, proceduri de infrigement împotriva a şapte state membre deoarece au încălcat legislaţia UE privind emisiile vehiculelor în cazul Volkswagen AG.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Volkswagen a anunţat recent că va plăti 16,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori şi să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Germania, Marea Britanie, Spania şi Luxemburg sunt acuzate că nu au impus VW acelaşi timp de amenzi ca în SUA, unde grupul german a recunoscut că a falsificat rezultatele testelor de emisii poluante, astfel încât maşinile cu motoare diesel apăreau cu emisii mai scăzute de oxid de azot, substanţă care provoacă boli respiratorii şi afectează mediul.
Statele au încălcat reglementările UE deoarece nu au folosit sistemele lor naţionale de penalizare pentru a împiedica producătorii auto, cum ar fi Volkswagen, să încalce legea.
De asemenea, Germania şi Marea Britanie au refuzat să prezinte toate informaţiile care au fost strânse de investigatorii naţionali referitoare la posibilele nereguli înregistrate la vehiculele Volkswagen.
În continuare, Volkswagen susţine că dispozitivele instalate pe vehiculele sale diesel nu sunt ilegale conform reglementărilor UE.
Alte trei state – Cehia, Lituania şi Grecia – sunt acuzate că nici măcar nu au inclus în legislaţia lor naţională posibilitatea amendării industriei auto pentru posibile încălcări ale legii.
'Autorităţile naţionale din UE trebuie să se asigure că producătorii auto îndeplinesc efectiv toate reglementările legale', a afirmat Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piaţă internă, industrie, antreprenoriat şi IMM.
Statele notificate au la dispoziţie două luni pentru a răspunde acuzaţiilor CE.
AGERPRES