Volkswagen își consolidează poziția pe piața auto din China printr-un parteneriat strategic cu CATL, cel mai mare producător de baterii din lume. Cele două companii își propun să dezvolte baterii litiu-ion avansate, optimizate pentru modelele Volkswagen destinate consumatorilor chinezi. Colaborarea vizează și tehnologii inovatoare precum schimbul rapid de baterii și reciclarea acestora, în încercarea de a reduce costurile și a îmbunătăți eficiența energetică. Această inițiativă face parte dintr-o strategie mai amplă a Volkswagen de a investi masiv în China și de a se adapta cerințelor unei piețe tot mai competitive.
Volkswagen, parteneriat strategic pentru baterii avansate
Divizia chineză a Grupului Volkswagen și compania CATL, lider global în producția de baterii, au încheiat un memorandum de înțelegere pentru a dezvolta împreună soluții avansate în domeniul bateriilor litiu-ion. Anunțul a fost făcut luni de CATL, conform agenției de presă Reuters.
Sub coordonarea lui Ralf Brandstätter, fost CEO al mărcii Volkswagen și actual director al operațiunilor grupului în China, noua colaborare urmărește crearea unor baterii cu un raport optim între cost și performanță. De asemenea, se va explora implementarea tehnologiei de schimb rapid al bateriilor (battery swapping), precum și dezvoltarea unor soluții eficiente de reciclare.
„Prin aprofundarea cooperării cu CATL, vom crea soluții de înaltă performanță și rentabile pentru baterii. Sarcina noastră principală este construirea unui sistem local de aprovizionare puternic. Aceasta este, de asemenea, o parte esențială a strategiei Grupului În China, Pentru China”, a declarat Alfonso Sancha, Vicepreședinte Executiv al Volkswagen Group China.
Obiectiv: baterii personalizate pentru piața chineză
Parteneriatul dintre CATL și Volkswagen Group (China) Technology Co., Ltd. implică și colaborarea cu asocierile VW din China: SAIC-VW, FAW-VW și Volkswagen Anhui (JAC).
Scopul este dezvoltarea unor baterii personalizate, optimizate pentru modelele destinate pieței locale, cu un echilibru superior între performanță și cost.

Un purtător de cuvânt al Volkswagen a declarat că cele două companii vor explora și transparența aprovizionării cu materii prime esențiale, dar și tehnologia V2G (vehicle-to-grid), care permite integrarea vehiculelor electrice în rețeaua electrică prin transfer de energie bidirecțional.
Grupul Volkswagen se menține printre mărcile auto de top din China, fiind unul dintre puținii producători străini capabili să concureze cu rivalii locali pe toate segmentele.
Anul trecut, Volkswagen a livrat 2,9 milioane de vehicule pe piața chineză, înregistrând o scădere de 10% față de anul anterior.
În sectorul electric, însă, vânzările nu au atins așteptările, ceea ce explică investițiile masive ale grupului în tehnologii inovatoare și adaptarea produselor la cerințele pieței chineze.
Volkswagen investește masiv în China pentru a rămâne competitiv
Pentru a-și consolida poziția pe piața auto chineză, Volkswagen a anunțat anul trecut o investiție de 2,5 miliarde de euro, suplimentând o investiție anterioară de 700 de milioane de dolari pentru achiziționarea unei participații în compania Xpeng.
Prin acest parteneriat, Volkswagen își propune să acceseze tehnologia avansată dezvoltată de Xpeng și să lanseze vehicule adaptate cerințelor pieței locale.
În plus, colaborarea cu SAIC va permite companiei germane să producă vehicule electrice pe platforme chinezești, optimizate pentru nevoile consumatorilor locali.
Extinderea colaborării în domeniul tehnologiilor avansate
Volkswagen și CATL intenționează să extindă cooperarea și în alte domenii-cheie, precum reciclarea bateriilor și dezvoltarea tehnologiei V2G.
Aceasta din urmă permite vehiculelor electrice să încarce rețeaua electrică atunci când nu sunt utilizate, contribuind la stabilizarea consumului de energie.
Această inițiativă subliniază strategia celor două companii de a poziționa Volkswagen drept un jucător de top în segmentul vehiculelor electrice din China, dar și de a dezvolta tehnologii sustenabile de stocare și gestionare a energiei.