Implementarea noilor standarde UE de emisii ar putea fi amânate după ce cel mai mare producător auto de pe mapamond, Volkswagen, a cerut, joi (13 aprilie) ca planul să fie întârziat cel puțin până în toamna lui 2026, cu puțin peste un an mai târziu decât era planificat, cu scopul ca toate mașinile noi să îndeplinească standardele până în toamna anului 2027.
Constructorul german ar putea îndeplini acest termen, cu condiția ca legea să intre în vigoare la jumătatea anului 2024, acordându-le producătorilor de mașini un preaviz de doi ani pentru a începe implementarea standardelor planificate și trei ani pentru a-și acoperi întreg noua flotă, a spus Volkswagen într-un document de poziție, scrie Euractiv.
Țările și parlamentarii Uniunii Europene vor negocia în acest an propunerile ”Euro 7” privind limitele mai stricte pentru emisiile auto și pentru camioanele și autobuzele grele, inclusiv oxidul de azot și monoxidul de carbon.
Comisia Europeană se grăbește
Producătorii de mașini europeni luptă împotriva reglementărilor propuse privind emisiile despre care susțin că sunt prea costisitoare și imposibil de implementat cu viteza la care se așteaptă Comisia Europeană.
Cu toate acestea, Comisia susține că măsurile sunt necesare cât mai curând posibil pentru a reduce emisiile nocive în timp ce mașinile cu motor cu combustie rămân pe drum.
Așteptând ca noile norme să fie implementate din iulie 2025, ar duce la o oprire a producției pentru multe modele pe parcursul mai multor luni în Europa, a declarat joi Volkswagen în documentul său de poziție.
Alte aspecte ale regulamentului, cum ar fi limitările privind particulele mici de la frânare și uzura anvelopelor, ar trebui amânate, a spus Volkswagen, fără a furniza o dată.
”Sunt necesari câțiva ani de timp”, se arată în declarație, subliniind lipsa furnizorilor sau a producției industrializate de anvelope care să îndeplinească noile cerințe.
Producătorii sunt nevoiți să investească în noi tehnologii
Potrivit informațiilor transmise de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), producătorii vor fi nevoiți să investească în noi tehnologii pentru motoare cu combustie în contextul în care autoritățile din UE susțin că vor face obligatoriu tranziția la automobile electrice în 2035.
Statele membre UE negociază anul acesta o legislaţie care va înăspri limitele privind poluanţii care afectează sănătatea, inclusiv oxizii de azot.
UE susţine că beneficiile asupra sănătăţii vor justifica costurile suportate de producători.