Intrat oficial pe piața autohtonă la jumătatea lunii iunie a acestui an, noul Tiguan respectă întru totul rețeta fraților săi Golf, Passat sau Touareg venind la întâlnirea cu potențialii clienți cu un design exterior mai agresiv, dimensiuni mai mari și un pachet tehnologic demn de anul 2016. Aflat de 9 ani în vârful clasamentului european al SUV-urilor compacte, în luptă dreaptă cu Nissan Qashqai și Ford Kuga, modelul și-a dovedit deja capacitatea de a atrage clienți, însă nevoia unei schimbări majore a modelului a devenit acută pe măsură ce concurenții au devenit tot mai puternici, iar ambițiile Volkswagen tot mai mari. Din nefericire, noul Tiguan a fost prins în hora scandalului Dieselgate exact în momentul în care se pregătea să debuteze pe piață, fapt ce a întârziat puțin planurile constructorului german.
Testat de Capital pe șoselele din România de-a lungul a mai bine de 500 km, noul model a impresionat în primul rând prin confort și pachetul tehnologic de top. Încă de la primul contact cu mașina îți poți da seama de ce jurnaliștii de pe întregul continent par derutați în realizarea testelor comparative care includ Volkswagen Tiguan. În timp ce unii continuă să îl pună în aceeași ligă cu Nissan Qashqai sau KIA Sportage, alții – în special cei germani – îl compară cu BMW X1 și Mercedes-Benz GLA, modele încadrate în zona SUV-urilor compacte premium. Fără doar și poate, SUV-ul german are tot ce-i trebuie pentru a fi considerat un concurent direct pentru oricare dintre concurenții menționați, ba, la anumite capitole, poate pune la punct orice rival.
Mai mare, mai gurmand
Pe șoselele din România, Tiguan a atras privirile ca un magnet, colegii de trafic fiind interesați în special de noul design și Active Info Display, afișajul din spatele volanului care a luat locul ceasurilor de bord convenționale. E drept că varianta testată de noi – 2.0 TDI, 150 CP, 4Motion DSG, Highline – este una de top care include în dotare cam tot ce poate oferi marca Volkswagen în prezent în materie de tehnologie. Ca și în cazul noului Passat însă, pe lângă aspectul futurist al planșei de bord, utilitatea dublării informațiilor de pe afișajul central pe cel din spatele volanului – sau chiar a triplării dacă luăm în calcul și Head-Up Display-ul – rămâne discutabilă. În privința confortului, a îmbinărilor și a materialelor utilizate în habitaclu, Tiguan pune la punct majoritatea concurenților. Creșterea lungimii caroseriei corespunde unui spațiu interior impresionant pentru un vehicul compact, fapt ce recomandă mașina drept un partener perfect pentru drumurile lungi.
În privința comportamentului rutier și a perfomanțelor este limpede că noul Volkswagen Tiguan a evoluat față de varianta anterioară, însă toate acestea vin la pachet cu o ușoară creștere a consumului de carburant și o cutie DSG care pare, surprinzător, ceva mai înceată în timpul schimbărilor de treaptă. Cum acestea sunt opinii subiective nu ne rămâne decât să luăm în calcul cifrele oferite de producător. Unele care, după scandalul Dieselgate, sperăm să fie cele reale. Astfel, cei 150 CP ai motorului propulsează mașina până la o viteză maximă de 200 km/h, consumul mixt fiind de 5,7 l / 100/ km. E de menționat că, după parcurgerea mai bine de 500 km într-un ritm alert pe drumuri virajate de munte, afișajul computerului de bord al vehiculului arăta 6,7 l / 100km. Ar mai fi de spus și că prețul cu TVA al modelului testat este de 33.185 euro, însă cel mai ieftin Tiguan – 1.4 TSI, 125 CP, cutie manuală, Trendline – costă doar 21.013 euro, un preț foarte bun pentru acest segment.