Confirmarea succesului și primii pași către marele grup
1957 – În septembrie începe producția modelului Karmann Ghia Convertible.La finalul anului, bilanțul arată asamblarea a 472.554 de mașini, un număr total de 43.395 de angajați și un profit net de 7,4 milioane de mărci germane.
1958 – În iunie, Hans Busch devine președinte al Consiliului de Supraveghere al Volkswagenwerk GmbH. Este achiziționată o fostă uzină de avioane, Henschel & Sohn GmbH, unde ulterior vor fi realizate motoare, șasiuri și componente auto pentru fabrcile de asamblare Volkswagen. Beetle este din nou modernizat și i se instalează pentru prima dată o oglindă laterală exterioară. Profitul la finalul anului atinge nu mai puțin de 319,3 milioane DM, de 45 de ori mai mare de cât în anul anterior.
1959 – Prețul modelului Beetle scade la 3.790 DM, iar mașina devine un fenomen, cu o cotă de piață de 31,5% în Germania. Cu o producție anuală totală de 705.243 de unități, Volkswagen deține 40,5% din vânzările de autoturisme de pe piața germană. Este primul an în care se vorbește despre „privatizarea” Vokswagenwerk, iar corpul administrativ se mută într-o impozantă clădire cu 13 etaje. Este deschisă oficial uzina braziliană de la São Bernardo do Campo.
1960 – Ia ființă Volkswagen France SA, companie menită să impulsioneze vânzările din Franța. Modelul Transporter primește o configurație menită să îl facă eligibil pentru clienții dornici de aventură. Moment important, Volkswagenwerk GmbH se transformă în Volkswagenwerk Aktiengesellschaft dând astfel semnalul pentru vânzarea a 60% dintre acțini și acordarea restului de 40%, în cote egale, guvernului federal și statului Saxonia Inferioară.
1961 – La expoziția auto de la Frankfurt, în septembrie, este prezentat un nou model Volkswagen menit să reducă dependența companiei de Beetle. Denumit VW 1500, vehiculul are două variante, sedan și break (Variant). Pe 18 octombrie se încheie procesul intentat de deponenții proiectului eșuat Kdf-Wagen (vezi anul 1938) fiecare primind un discout de 600 DM la achiziția unui model Volkswagen sau o despăgubire de 100DM. Iese de pe linia de asamblare mașina cu numărul 5 milioane, unic în istoria de până atunci a industriei auto europene.
1962 – Zidul Berlinului împiedică forța de muncă din Germania de Est să activeze în uzinele Volkswagen. Este nevoie de utilizarea unor muncitori străini, în special italieni. La finalul anului, din totalul de 4.494 de angajați străini, 3.188 sunt italieni, aceștia având propriul „orășel” lângă uzina din Wolfsburg.
1963 – Volkswagen cumpără primul său vas de transport al automobilelor cu o capacitate de 1.750 de mașini. Încep exporturile către Marea Britanie. Lipsa de forță de muncă specializată generează o nevoie acută de automatizare, iar linia de asamblare este deservită semiautomat.
1964 – Reprezentanța Volkswagen din Mexic cumpără uzina Promexa SA și începe producția de mașini pentru a face față cererii de pe piața sud-americană. Începe construcția unei noi uzine la Emden care va fi finalizată în mai puțin de un an. VW 1500S obține o dublă victorie – la clasele 1300 cmc și 1600 cmc – în faimosul Raliu Monte Carlo.
1965 – un nou moment-cheie, Volkswagen preia subsidiara Auto Union GmbH din Ingolstadt de la Daimler-Benz. Pe lângă plusul de tehnologie, această achiziție aduce și motoare mai performante și modele noi. Auto Union GmbH devine subsidiară a Volkswagen formându-se astfel Volkswagen Group. Intră în producția de serie modelul Typ 147, alintat Fridolin, destinat poștei germane. Pe 12 iulie, flota de transport maritim a Volkswagen Group ajunge la 55 de nave, iar din decembrie, uzina de la Wolfsburg are primul tunel aerodinamic. Este marcată producție Volkswagenului cu numărul 10 milioane.
1966 – pe 29 iunie, Josef Rust devine prețedinte al Consiliului de Supraveghere al Volkswagen Group. VW 1600 intră în producție, iar din octombrie compania are propria divizie de leasing denumită Volkswagen Leasing GmbH, printre primele de acest fel din Germania.
1967 – Volkswagen trece printr-o nouă criză generată de recesiunea mondială. Ca urmare a scăderii drastice a vânzărilor, este redus și programul de lucru. Cu toate acestea, la uzina din Hanovra este produsă o nouă familie Transporter. Pentru prima dată, amestecul din carburatorul modelului VW 1600 este controlat de un calculator. La expoziția de la Frankfurt, din septembrie, Volkswagen prezintă noutăți precum coloana de direcție care absoabe șocuri, convertorul hidraulic de cuplu și sistemul electronic de injecție directă. Este produs primul Volkswagen cu cutie automată.
1968 – Kurt Lotz îi urmează lui Heinrich Nordhoff la conducerea Volkswagen Group. Compania depășește pragul de 100.000 de angajați. La Wolfsburg începe producția modelului VW 411, vehicul care anunță și oprirea dezvoltării lui Beetle. Este inaugurată zona de teste de la Ehra-Lessien.
1969 – Concurența dintre modelele Volkswagen și Audi se dovedește benefică rezultând soluții tehnice tot mai moderne. Este produs primul model VW 181 Kurierwagen, primul vehicul de teren pentru populație. Modelul VW-Porsche 914 – un roadster rezultat al colaborării dintre cele două barnduri – este lansat pe piață cu motoare în patru sau șase cilindri și puteri de 80 CP, respectiv, 110 CP. Nevoia de angajați aduce în uzinele grupului muncitori spanioli, greci sau chiar turci.
1970 – Volkswagen Group preia cea mai mare firmă de închirieri de mașini din Germania, Selbstfahrer-Union, intrând pe o nouă și ofertantă piață. Este prezentat, în America modelul Buggy, un derivat al lui Beetle. Începe să producă o nouă uzină, cea de la Salzgitter. Apare și primul model al cărui motor este răcit cu apă – VW K 70. Acesta este doar un model interimar pentru că pe planșeta designerilor se află deja primele versiuni ale modelelor Passat, Golf și Polo. Un incendiu distruge parțial uzina mexicană de la São Bernardo do Campo.