Anunțul respectiv a fost făcut, marți după-amiază, de Michael Oeljeklaus, membru oficial al Consiliului de Administraţie Skoda, relatează agenția de presă Reuters.
„Decizia va fi luată în Wolfsburg, Germania. Suntem încrezători că această decizie va fi luată la finalul acestei toamne, poate cel târziu anul viitor. Sperăm că VW va decide în favoarea Cehiei”, a explicat Michael Oeljeklaus.
În prezent, Volkswagen intenționează să devină cel mai mare furnizor mondial de vehicule electrice. De aceea, grupul german și-a creat o strategie aparte ce prevede construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehiculele electrice în Europa, până la sfârșitul acestui deceniu.
De exemplu, o nouă uzină ar urma să fie inaugurată în 2027 în Europa de Est, iar Ungaria, Polonia, Slovacia şi Cehia concurează pentru această unitate.
Volkswagen planifică să anunţe o decizie finală în ceea ce privește locul unde va fi construită noua uzină de baterii în primul semestru din 2022.
Potrivit sursei citate, cele şase fabrici de baterii ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi/oră pe an în 2030.
Menționăm faptul că toți marii producători de mașini sunt angajați trup și suflet pentru a dezvolta mașini electrice. Dar, în prezent, achiziționarea unei mașini electrice noi a început să devină o problemă, scrie The Conversation.
Situația actuală este o lovitură teribilă pentru eforturile globale de reducere a emisiilor de carbon și de a face față schimbărilor climatice, subliniază sursa citată.
VW a vândut deja toate mașinile electrice planificate pentru acest an
Volskwagen Group, principalul concurent global al Tesla, a epuizat anul acesta mașinile electrice în Statele Unite și Europa, din cauza creșterii puternice a cererii și a constrângerilor legate de ofertă. Iar E-Transit de la Ford s-a vândut chiar înainte să înceapă să fie produse.
Chiar și cea mai simplă versiune a vehiculului Tesla Model 3 nu va mai fi livrată, în ciuda faptului că această companie este capabilă să producă cele mai mari volume de producție din lume, în ciuda unei stopări a producției în China.
În 2019, exact când revoluția vehiculelor electrice începea cu adevărat în ceea ce privește vânzările, Tesla avea pe stocuri mașini în Marea Britanie pe care le putea livra clienților în câteva zile.
Acum, chiar dacă poate produce mult mai multe vehicule, clienții mai au mult de așteptat pentru a li se livra o mașină.
Grupul Volkswagen a vândut peste 99.000 de vehicule electrice la nivel global în primul trimestru, în creștere cu 65% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Printre cele mai populare mașini ale sale se numără modelele ID.3 și ID.4, precum și Audi e-tron. Brandul se află în urma Tesla, care a livrat de peste trei ori mai multe vehicule electrice în aceeași perioadă.