Analiştii estimează că Volkswagen va fi nevoit să plătească zeci de miliarde de euro pentru a acoperi amenzile, procesele şi rechemările la service după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 

Cel mai mare scandal din istoria de 78 de ani a Volkswagen a forţat demisia directorului general, a anulat zeci de miliarde de euro din capitalizarea bursieră a companiei şi a afectat obligaţiunile Volkswagen, crescând costurile de finanţare pentru o companie care în mod tradiţional împrumută bani de pe pieţele de obligaţiuni. 

Sursele citate de Reuters susţin că Volkswagen speră ca obligaţiunile sale să revină la niveluri mai normale până în primăvara lui 2016, pentru a putea să emită noi bonduri şi să ramburseze creditul punte. 

Între timp, un număr de 13 bănci s-au oferit să acorde fiecare credite în valoare de 1,5 miliarde de euro sau de 2,5 miliarde de euro, sau un total de 29 miliarde de euro. Una dintre surse susţine că Volkswagen va decide vineri cum va împărţi cele 20 de miliarde de euro pe care vrea să le împrumute. Creditul punte are un cupon de 80 de puncte de bază peste nivelul de referinţă pentru băncile care s-au oferit să împrumute 2,5 miliarde de euro sau 70 de puncte de bază peste nivelul de referinţă pentru băncile care au oferit credite de 1,5 miliarde de euro. 

Analiştii sunt de părere că asigurarea finanţării ar trimite un semnal puternic investitorilor că Volkswagen rămâne un debitor de încredere după ce marţi agenţia de evaluare Standard & Poor's a coborât ratingul VW la 'BBB plus' de la 'A minus', urmând exemplul altor două mari agenţii de evaluare Fitch şi Moody's. 

 AGERPRES