Volkswagen va elimina 35.000 de locuri de muncă în Germania

Măsurile fac parte dintr-un acord încheiat între cel mai mare producător auto european și sindicatul IG Metall, pentru a evita grevele de amploare.

Liderii sindicali au descris acordul ca fiind „un adevărat miracol de Crăciun”, rezultat al unor negocieri intense care au durat 70 de ore, marcând cel mai lung proces de acest fel din cei 87 de ani de istorie ai companiei.

Nu vor avea loc închideri imediate de fabrici sau disponibilizări, iar Volkswagen a renunțat la solicitarea de reducere a salariilor cu 10%.

Acordul, care a prevenit grevele costisitoare, aduce o ușurare și investitorilor, după luni de negocieri. În urma anunțului, acțiunile companiei au crescut cu 2,4% după închiderea bursei, deși acestea au înregistrat o scădere de 23% pe parcursul anului.

Discuțiile dintre Volkswagen și reprezentanții sindicatelor au început în septembrie, având ca subiect măsurile necesare pentru a concura cu producătorii chinezi, care oferă vehicule mai accesibile, și pentru a gestiona cererea slabă din Europa, alături de adoptarea mai lentă decât se aștepta a vehiculelor electrice.

În ultimele luni, aproximativ 100.000 de angajați au organizat două greve majore, cele mai mari din istoria Volkswagen, pentru a protesta împotriva planurilor de reducere a costurilor.

”Prin pachetul de măsuri care a fost convenit, compania a stabilit un curs decisiv pentru viitorul său în ceea ce priveşte costurile, capacităţile şi structurile. Acum suntem din nou în poziţia de a ne modela cu succes propriul destin”, a declarat CEO-ul Grupului Volkswagen, Oliver Blume, într-un comunicat.

Economii de 15 miliarde de euro anual pe termen mediu

Volkswagen a anunțat că acordul încheiat va genera economii de 15 miliarde de euro anual pe termen mediu și că nu anticipează un impact semnificativ asupra proiecțiilor financiare pentru 2024.

Deși nu sunt planificate închideri imediate de fabrici, compania analizează opțiuni pentru uzina sa din Dresda și explorează posibilitatea vânzării fabricii din Osnabrück. O parte din producția acesteia ar putea fi relocată în Mexic.

Uzina din Dresda va înceta producția de vehicule până la finalul anului 2025.

În ceea ce privește angajații, contractul colectiv de muncă prevede că nu vor exista creșteri salariale pentru următorii patru ani, iar unele bonusuri vor fi eliminate sau diminuate.

Totodată, fabrica din Wolfsburg, cea mai mare a VW, va reduce numărul liniilor de asamblare de la patru la două.

”Nicio fabrică nu va fi închisă, nimeni nu va fi disponibilizat din motive operaţionale, iar acordul de salarizare al companiei noastre va fi asigurat pe termen lung”, a declarat şeful consiliului de întreprindere, Daniela Cavallo.