„Investiţia va depinde de numărul de baterii fabricate şi va fi între 8 şi 13,2 miliarde de dolari canadieni”, au transmis autoritățile canadiene.

Volkswagen va construi cea mai mare uzină a sa în Canada

Potrivit premierului canadian Justin Trudeau, fabrica va crea „3.000 de locuri de muncă directe şi până la 30.000 de locuri de muncă indirecte”.

Unitatea va fi construită în Ontario, Canada și va avea o capacitate de 90 gigawaţi/oră (GWh), fiind cea mai mare fabrică planificată până acum de Volkswagen. Grupul german ar urma să investească până la şapte miliarde de dolari canadieni în uzina care va acoperi necesarul său de baterii din America de Nord.

Vânzările Volkswagen au crescut, în ciuda rezultatelor slabe din China

În primele trei luni ale acestui an, cel mai mare producător auto european a livrat 2,04 milioane de vehicule clienţilor din întreaga lume, cu 7,5% mai mult față de aceeași perioadă din 2022, cu toate că livrările din China, cea mai mare piaţă a sa, au scăzut cu 14,5%, la 644.500 unităţi.

Aceste rezultate s-au datorat creșterii vânzărilor cu Europa Occidentală şi America de Nord cu 26,9% şi, respectiv, cu 22,1%, în urma atenuării deficitului de semiconductori. Livrările în Europa Centrală şi de Est au scăzut cu 5,8%.

În China, vânzările de vehicule pe bază de baterii au scăzut cu 25,4% în primul trimestru din 2023, la 21.500 unităţi, în timp ce pe plan global livrările pe acest segment au crescut cu 42,1%.

Volkswagen și alți producători auto străini se confruntă cu o concurență sporită din partea companiilor auto chineze, care accelerează ritmul și presiunile de reducere a costurilor pe o piaţă unde vehiculele pe bază de baterii reprezintă acum aproape o treime din noile vânzări.

Grupul auto german cere amânarea aplicarea noilor standarde se emisii Euro 7 pentru toamna lui 2026

Implementarea noilor standarde  UE de emisii ar putea fi amânate după ce cel mai mare producător auto de pe mapamond, Volkswagen, a cerut, joi (13 aprilie) ca planul să fie întârziat cel puțin până în toamna lui 2026, cu puțin peste un an mai târziu decât era planificat, cu scopul ca toate mașinile noi să îndeplinească standardele până în toamna anului 2027.

Constructorul german ar putea îndeplini acest termen, cu condiția ca legea să intre în vigoare la jumătatea anului 2024, acordându-le producătorilor de mașini un preaviz de doi ani pentru a începe implementarea standardelor planificate și trei ani pentru a-și acoperi întreg noua flotă, a spus Volkswagen într-un document de poziție, scrie Euractiv.