Vehiculele se găsesc în toate cele 28 de state membre ale UE, iar reparaţiile, care vor începe din ianuarie 2016, vor fi gratuite. VW va analiza ce tipuri de motoare EA 189 sunt afectate şi a dat asigurări că ultima generaţie de motoare – EA 288 – nu este echipată cu acel soft. 

Anunţul vine după ce, joi, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a cerut Volkswagen să recheme obligatoriu la service 2,4 milioane vehicule cu motoare diesel echipate cu software-ul care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante. KBA susţine că rechemarea ar trebui să demareze la începutul lui 2016. 

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a anunţat joi că KBA a cerut Volkswagen ca până la sfârşitul lunii să vină cu un plan pentru repararea vehiculelor cu motoare de doi litri. De asemenea, VW va trebui să prezinte până în ianuarie soluţii pentru repararea vehiculelor cu motoare de 1,6 şi 1,2 litri, a adăugat oficialul. 
Obiectivul Volkswagen îl reprezintă finalizarea reparaţiilor tuturor vehiculelor afectate până la sfârşitul lui 2016. 

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleraţie. 

Grupul VW trebuie să acorde atribuţii sporite brandurilor sale şi operaţiunilor regionale, în timp ce încearcă să depăşească cel mai grav scandal din istoria sa, a explicat Matthias Mueller. Acesta a adăugat: 'Avem şanse sporite de a străluci din nou în 2-3 ani'. 

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat, joi, pentru Reuters, că VW l-a suspendat din funcţie pe Falko Rudolph, care a supervizat dezvoltarea motoarelor diesel în perioada 2006 – 2010, ca parte a investigaţiei interne ce a dus până acum la suspendarea a trei ingineri importanţi. 

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

AGERPRES