Grupul german este implicat într-un scandal de amploare după ce în toamna anului trecut a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Din cele aproximativ 11 milioane de vehicule afectate la nivel global, aproximativ 8,5 milioane sunt în Europa.
Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a aprobat deja soluţiile tehnice propuse de Volkswagen pentru remedierea problemelor la aproximativ 5,6 milioane vehicule produse de grâul Volkswagen echipate cu motoare diesel de 1,2 şi 2,0 litri, care aveau nevoie doar de un software update la sistemul de control al poluării. Însă repararea vehiculelor echipate cu un motor TDI de 1,6 litri de tip EA 189, care au fost aprobate vineri, include şi instalarea unui dispozitiv suplimentar lângă filtrul de aer.
Cu toate acestea, în timp ce în SUA compania va cheltui până la 16,5 miliarde de dolari pentru a ajunge la o înţelegere amiabilă cu un număr de aproape 500.000 de consumatori şi organisme guvernamentale, în cazul consumatorilor din Europa Volkswagen a respins solicitările venite de la Comisia Europeană privind acordarea unor compensaţii similare. Volkswagen a apreciat joi că software-ul care permitea vehiculelor sale diesel să ocolească normele de poluare nu reprezintă o încălcare a legislaţiei europene, ceea ce a declanşat critici din partea Landului Saxonia Inferioară, al doilea mare acţionar al grupului auto.
Conducerea Volkswagen se reuneşte vineri pentru a discuta eventuale reduceri de costuri şi investiţii pentru a putea face faţă consecinţelor scandalului Dieselgate şi de a finanţa trecerea la automobilele electrice şi vehiculele autonome.
AGERPRES