Constructorul german Volkswagen (VW) spera ca in urmatorii cinci ani sa castige o cota de 10% din piata auto a Indiei. „Odata cu deschiderea programata pentru anul viitor a unei fabrici in India, cel mai mare constructor auto din Europa este hotarat sa-si creasca la 10% cota de piata. Vrem sa progresam rapid in privinta volumului de unitati comercializate”, a precizat presedintele VW India, Joreg Mueller.

Prima fabrica detinuta in intregime de VolksWagen in India va intra in functiune in prima jumatate a anului viitor. Compania a anuntat investitii de 580 milioane de euro pentru ridicarea unei fabrici in localitatea Pune, in apropiere de Mumbai. VW intentioneaza ca intr-o prima faza sa produca aici 50.000 de automobile Skoda Fabia anual, urmand ca din 2011 capacitatea sa creasca la peste dublu, pana la 110.000 de unitati pe an.

De asemenea, VolksWagen intentioneaza sa lanseze o masina ieftina, numita „Up!”, care va fi comercializata atat pe piata din India, cat si in Rusia. Modelul Up!, care va avea unele elemente imprumutate de la VW Polo, urmeaza sa fie o masina accesibila maselor din tarile in curs de dezvoltare, cu atat mai mult cu cat masinile mici, ieftine si nepretentioase s-au dovedit a fi un real succes pe piata indiana.

Constructorul german este in momentul de fata un jucator minoritar pe aceasta piata si detine o cota de numai 1%. Cei mai importanti concurenti ai VW in India sunt Suzuki si Hyundai, care detin in acest moent cea mai mare parte din piata.

Sursa: DW