Obiectivul Volkswagen nu este ”bătut în cuie”

Obiectivul Volkswagen de a dezvolta o capacitate de baterii de 200 de gigawați-oră până în 2030 nu este ”bătut în cuie”. Producătorul auto german va urmări evoluția cererii pentru vehicule electrice (EV), a declarat șeful diviziei de baterii într-un interviu.

„Obiectivul nostru este realist, dar nu este bătut în cuie. Construirea de fabrici pentru celule de baterii nu este un scop în sine. Extinderea fabricilor va depinde de modul în care se va dezvolta piaţa maşinilor electrice”, a spus Thomas Schmall, potrivit interviului publicat duminică în cotidianul german Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

În 2021, Volkswagen a anunțat că își propune să dezvolte o capacitate de stocare a energiei de până la 240 de gigawați-oră până în 2030. Dintre aceste baterii, filiala sa PowerCo va fi responsabilă pentru construirea a 200 de gigawați-oră.

Grupul Volkswagen își propunea inițial să construiască șase fabrici în Europa până la sfârșitul deceniului. Totuși, Schmall a revizuit acest obiectiv de mai multe ori de atunci, lăsând nesigură situația privind construcția unor fabrici suplimentare, inclusiv una planificată pentru Europa de Est, sau extinderea celor deja existente.

Cele trei fabrici deja anunțate de PowerCo—situate în Valencia, Spania; Ontario, Canada; și Salzgitter, Germania—vor avea o capacitate combinată de până la 170 de gigawați-oră. Thomas Schmall a menționat că uzinele din Spania și Canada ar putea fi extinse, dar nu a oferit detalii despre momentul în care va fi luată o decizie în acest sens.

Fabricile producătorului auto german au redus capacitatea de muncă

Amintim că recent, conducerea Volkswagen Group a anunțat planuri pentru implementarea unor reduceri suplimentare de costuri, ca urmare a scăderii profitului operațional. Aceste măsuri sunt menite să îmbunătățească rentabilitatea producătorului german.

Potrivit declarațiilor făcute de Oliver Blume, CEO, și Arno Antlitz, CFO al Volkswagen Group, compania va renunța la schimburile de noapte în uzinele sale din Germania.

La aproape doi ani după preluarea conducerii grupului, Blume continuă să urmărească o abordare axată pe restructurarea costurilor, ceea ce limitează capacitatea companiei de a obține rezultate operaționale mai bune.

În cadrul unei conferințe de presă ulterioare prezentării rezultatelor financiare, care au evidențiat o scădere a profitului operațional, în ciuda vânzărilor relativ stabile și a creșterii veniturilor, Blume a subliniat că principalul factor de problemă sunt costurile. El a explicat că această situație afectează în mod special marca Volkswagen de bază, dar și alte mărci din portofoliul companiei. Mai multe puteți citi aici.