Oficialii germani consideră că aceasta este cea mai eficientă mașină din istorie, afișând un consum de numai 0,9 litri / 100 km. Această valoare excepțională este obținută grație utilizării unui sistem de propulsie hibrid, compus dintr-un diesel cu doar doi cilindri care dezvoltă 48 CP și un motor electric de 20 kW (27 CP). Sistemul este cuplat la vestita transmisie DSG cu șapte trepte. În privința aerodinamicii, inginerii germani au reușit să obțină o valoare Cd de doar 0,189. Coroborată cu forța sistemului hibrid și cu o greutate de numai 795 kg, aceasta permite atingerea unei viteze maxime de 160 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în cel mult 12,7 secunde. Dimensiunile lui XL1 (3.388 / 1.665 / 1.153 mm) par mai degrabă cele ale unei rachete cu rază lungă de acțiune decât ale unei mașini, iar acest fapt, pe lângă avantajele clare în privința eficienței, oferă un spațiu limitat pentru cele două persoane care au loc la bord. Depre bagaje nici nu poate fi vorba.
Articol preluat din Suplimentul Auto Capital apărut în data de 25 martie 2013.
Mai multe detalii despre noutățile rezentate anul acesta la Geneva puteți găsi în secțiunea Geneva Motor Show 2013.
Volkswagen XL1: Obuz frugal
16 aprilie 2013, 13:41
Ultima modificare în 16 aprilie 2013, 16:41
Conceptual, XL1 reprezintă a treia fază de dezvoltare a proiectului vehiculului de un litru al mărcii Volkswagen.
Etichete: concept,
geneva,
lansare,
prezentare,
salonul auto din geneva,
volkswagen
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook